فهرستی از جذاب‌ترین موزه های دیدنی استانبول + تصاویر

در این مقاله معروف‌ترین و هیجان انگیزترین موزه‌های استانبول ترکیه را بشناسید.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبولبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، استانبول جذاب ترین و توریستی ترین شهر ترکیه است که همه ساله افراد مختلفی را به خصوص از ایران پذیرا می شود. شهری اوراسیایی که در کنار دریای مرمره و تنگه بسفره قرار دارد. محله ها، کافه ها، رستوران ها و مغازه‌ها و ابنیه دیدنی از مهم ترین بخش هایی هستند که توجه مسافران را جلب می‌کنند. پس در این مقاله  نیز همراه ما شده و با موزه های دیدنی استانبول بیش تر و بهتر آشنا شوید.

معرفی موزه های معروف استانبول

با توجه به اینکه استانبول دارای جاذبه های گردشگری و توریستی متعددی است، ما تصمیم گرفتیم در این جا فقط به معرفی موزه های این شهر بپردازیم تا علاقه مندان بتوانند در سفر خود از آن ها بازدید کنند.

  • موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول

این مکان دیدنی در میدان سلطان احمد در ناحیه فاتح شهر قرار دارد.  قدمت ساخت موزه به سال1524 میلادی بازمی گردد که در زمان های قدیم کاخ مخصوص ابراهیم پاشای پارگایی همسر خدیجه سلطان و دومین وزیر ارشد سلیمان یکم هم بود. جالب است بدانید که موزه نام برده بهترین مجموعه های فرش جهان را دارا هست و به خودی خود الهام بخش نقاشان اروپایی هم چون Hans Holbein بوده است. در این موزه می‌توان به تماشای فلزکاری های پیچیده، تذهیب های خطی، چادرهای عشایری و سرامیک ها اشاره کرد.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • موزه پرا در استانبول

موزه پرا تداعی گر مشرق زمین و جزو موزه های جدید استانبول به شمار می رود. کاربری قبلی این موزه هتل بوده است.  ساختمان پرا الهام گرفته شده از یک طرح معمار فرانسوی قرن نوزدهم میلادی است. با رفتن به موزه پرا در استانبول می توان نقاشی های بسیار زیبا، ظرف های سفالی و اشیای هنری دیگر را دید.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • موزه معصومیت استانبول

موسس موزه معصومیت اورهان پاموک برنده جایزه نوبل ادبیات است. موزه و رمان هر دو بر محور داستان زندگی دو خانواده در شهر استانبول قرار گرفته اند. از دانستنی های مهم درباره موزه معصومیت انتخاب آن به عنوان موزه سال اروپا در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۴ است. اشیای موزه بیانگر زندگی طبقه مرفه استانبول در طی سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ است. تمام اشیا‌ها و کار‌هایی که در رمان به آن پرداخته شده در خود موزه هم به نمایش در آمده است.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول


بیشتر بخوانید: نگاهی به جاذبه های گردشگری ترکیه 


  • موزه قالی استانبول

از دیگر مکان های دیدنی استانبول که باید در سفرتان به این شهر از آن بازدید کنید، موزه قالی است. با بازدید از موزه قالی می‌توانید ۴۰ هزار اثر هنر فاخر ترکی و اسلامی را ببینید.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • موزه ملی نقاشی

علاقه‌مندان به نقاشی نباید این موزه بی نظیر را از دست بدهند. تاریخ افتتاح این موزه فاخر به سال ۲۰۱۴ برمی گردد و در نزدیکی کاخ دلمه باغچه احداث شده است. آثار نقاشی در این موزه شامل ۲۰۰ قطعه از مجموعه نقاشی‌های کاخ اثر هنرمندان ترکی و بین المللی قرن نوزدهم میلادی است.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • گالری کوکون

از جمله بی نظیرترین مجموعه های تاریخی استانبول محسوب می شود. این گالری از مکان های دیدنی استانبول است که شامل قالی ها، فرش ها، منسوجات آنتیک می شود و متعلق به شرف اوزن است. هم چنین شعبه دیگر این فروشگاه دربرگیرنده مجموعه کلاه ها، دمپایی ها، روبالشی ها و اقلام تزئینی هست.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • موزه رحمی کوچ

از موزه های معروف استانبول که باید در سفرتان به آن سر بزنید. این موزه به نمایش درآورنده تاریخ حمل و نقل، صنعت و ارتباطات در ترکیه است. رحمی کوچ از ثروتمندان ترکیه و بازنشسته گروه کوچ موسس موزه در سال ۱۹۹۱ است.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • موزه موزاییک استانبول ترکیه

این موزه نیز در بازار آستارای ترکیه قرار دارد. لازم به گفتن است که موزه موزاییک استانبول خانه موزاییک های اولیه برجا مانده از کاخ بزرگ رم یا همان اقامتگاه اشرافی اولین امپراطوری رمی است. نقش های باقی مانده و ساخته شده از جنس موزاییک دربرگیرنده تصاویر حیوانات، گل ها، صحنه های شکار و شخصیت های افسانه ای است.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول


بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین مکان های دیدنی سنگاپور 


  • موزه باستان شناسی استانبول

تاریخ تاسیس این موزه معروف سال ۱۸۹۱ میلادی است و جزو اولین موزه‌های ترکیه است. با بازدید از این موزه به دل تاریخ سفر خواهید کرد و آثار مختلفی از دوره‌های تاریخی را خواهید دید.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

  • موزه ثاقب سابانجی

جزو بهترین موزه های خصوصی استانبول در سطح جهانی است. مجموعه مهم موزه شامل نقاشی های قرن نوزدهم و اوایل تشکیل ترکیه جمهوری خواه می شود. علاوه بر این  مجموعه ای کمیاب از خطاطی های متعلق به امپراطوری عثمانی و لوازم خانگی عتیقه خانواده سابانجی در این موزه نگهداری می شود.

لیستی جذاب از موزه های دیدنی استانبول

امید که در سفر به استانبول از موزه های نام برده شده بازدید کرده و اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: موزه ، سفر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار