رئیس توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ابلاغ ۱۱ بسته برنامه تحول آموزش پزشکی/ کیفیت آموزش دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

میرزا زاده گفت: وزارت بهداشت در آینده بازرسی‌های خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رصد برنامه تحول آموزش انجام می‌دهد.

ابلاغ ۱۱ بسته برنامه تحول آموزش پزشکی/ کیفیت آموزش دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیردعظیم میرزا زاده رئیس مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت در  گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد:  آموزش پزشکی به خوبی در کشور در حال انجام است و هر رشته‌ای آموزش‌های ویژه‌ خود را می‌طلبد، تجربیات نشان داده است ارزیابی و نقد آموزش‌ها به خصوص در حوزه پزشکی به خوبی موثر است.

وی ادامه داد: آموزش پزشکی باعث تربیت افراد شایسته در این حوزه می شود تا آنها خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه دهند و در کشورما امروزه رشته تخصصی به نام آموزش پزشکی ایجاد شده است و هدف از  این کار تربیت نیروی متخصص و با استعداد در حوزه آموزش پزشکی است.

رئیس مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده  آموزش پزشکی دچار تحولات گسترده‌ای می‌شود که یکی از این موضوعات شامل نوآوری در آموزش شده که در این راستا ۱۱ بسته عملیاتی تدوین و به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

لزوم توسعه آموزش های نیروی متخصص  با هدف جامعه محور شدن پزشکان

 میرزا زاده بیان کرد: کارهای توسعه آموزش پزشکی در قالب ۱۱ بسته رصد و کنترل می‌شود و ما باید این آموزش‌ها را طوری توسعه دهیم که نیروهای متخصص جامعه محور باشد و با درک شرایط اجتماعی زمان خود بتوانند بهترین تصمیمات را گرفته و مناسب‌ترین اقدام را انجام دهند.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش در دانشگاه‌های برای ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی باید بیشتر از قبل سطح کیفیش افزایش پیدا کند و وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک بازرسی‌های خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رصد آموزش پزشکی و برنامه تحول آموزش انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار