۸۴ درصد زکات جمع آوری شده ایلام برای نیازمندان هزینه شد

دبیر ستاد زکات ایلام گفت: بیش از ۸۴ درصد زکات جمع آوری شده سال قبل در این استان صرف پرداخت به نیازمندان و ۱۶ درصد آن نیز برای ساخت پروژه‌های عمرانی و فرهنگی هزینه شده است.

۸۴ درصد زکات جمع آوری شده ایلام برای نیازمندان هزینه شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  ضیاء رضایی در نشست شورای زکات شهرستان مهران با ذکر اینکه نیازمندان برای پرداخت زکات در اولویت هستند ، گفت : زکات جمع آوری شده این استان در زمینهٔ خدمات درمانی، تهیه جهیزیه، هزینه‌های تحصیلی، تأمین مسکن و سایر نیازمندی‌های قشر مددجو هزینه می‌شود.

وی به میزان زکات جمع آوری شده سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه زکات هدف‌گذاری شده سال گذشته ۱۹ میلیارد ریال بوده، ولی با افزایش ۱۰ درصدی این رقم به بیش از ۲۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام افزود : در شهرستان مهران میزان زکات پرداختی ۸۷۰ میلیون ریال معادل حدود چهار درصد زکات استان بوده درحالی‌که بیش از ۱۰ درصد زمین‌های کشاورزی استان در این شهرستان واقع شده و انتظار بیشتری وجود دارد.

رضایی رعایت حدنصاب زکات را برای مؤدیان موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: مبلغان مذهبی لازم است به این مهم توجه بیشتری داشته باشند که ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنمی برای پرداختن به این موضوع است.

امام جمعه شهرستان مهران نیز در این نشست گفت: بر اساس قوانین مربوطه و اساسنامه ستاد زکات، کمیته امداد مسئول جمع‌آوری زکات بوده و لازم است افراد و گروه‌های دیگر به این موضوع ورود پیدا نکنند.

حجت‌الاسلام امینی افزود: برخی مواقع مشاهده می‌شود که برخی سادات به صورت خودسرانه، در زمینهٔ جمع‌آوری زکات اقدام می‌کنند که این موضوع خلاف بوده و مشکل شرعی نیز دارد که لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تشویق مردم به پرداخت زکات، در فرصت‌های مناسب نسبت به تشویق مودیان و تجلیل از زکات دهندگان برتر اقدام شود.

استان ایلام یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم و از استان‌های پیشرو در پرداخت زکات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ه

جمع آوری زکات در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.