به دلیل انتشار اطلاعات کاربران؛

جریمه سنگینی در انتظار فیسبوک است

فیسبوک به دلیل انتشار اطلاعات کاربران خود در موسسه کمبریج آنالیتیکا، منتظر جریمه ۳ تا ۵ میلیارد دلاری از طرف کمیسیون تجارت فدرال است.

به دلیل انتشار اطلاعات کاربران، جریمه سنگینی در انتظار فیسبوک استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک سال پیش خبری شوکه کننده در فضای مجازی منتشر شد که یک طرف آن فیسبوک و طرف دیگر آن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داشت. خبر از این قرار بود که موسسه کمبریج آنالیتیکا توانسه با اطلاعات بدست آمده از ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا کمک کند، هرچند ترامپ با این کمک‌ها باز هم در رای مردمی از کلینتون شکست خورد و با رای الکترال به مدت چهار سال، رئیس جمهور آمریکا شد، اما نکته بسیار مهم در این خبر عدم امنیت شبکه اجتماعی فیسبوک و به حراج گذاشتن اطلاعات خصوصی کاربران برای اهداف سیاسی است.

موسسه کمبریج آنالیتیکا با استفاده تحلیل علایق و شرایط ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک در مناطق مختلف، به کمپین تبلیغاتی ترامپ اعلام کرد که در چه مناطقی تبلیغات بیشتری انجام دهد (به نوعی سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد) تا بتواند طرفداران بیشتری جذب کند.

به دلیل انتشار اطلاعات کاربران، جریمه سنگینی در انتظار فیسبوک است

پس از این اتفاق کمیسیون تجارت فدرال یا FTC کار خود را آغاز کرد و به جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر برای اعلام حکم این رسوایی فیسبوک مشغول شد. فیسبوک در سال ۲۰۱۱ قوانین FTC را تائید کرد و این تعهد را داد که بدون اجازه کاربران، اطاعات خصوصی آن‌ها را به اشتراک نگذارد، حال با نقض این تعهد، فیسبوک متحمل جریمه سنگینی خواهد بود و تعداد زیاد کاربرانی که از اطلاعات خصوصی آن‌ها استفاده شده است نیز مبلغ این جریمه را افزایش می‌دهد.

به دلیل انتشار اطلاعات کاربران، جریمه سنگینی در انتظار فیسبوک است

البته تا کنون هیچ کدام از دو طرف (فیسبوک و FTC) بر سر مقدار جریمه مالی به توافق نرسیده‌اند، اما بر اساس گزارشات مالی فیسبوک و حجم رسوایی اطلاعاتی زیاد این شرکت در جریان انتخابات آمریکا، اعلام شده که جریمه مالی میان ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای فیسبوک در نظر گرفته شده است. این مبلغ بیشترین جریمه مالی در نظر گرفته شده برای یک شرکت فناوری است و فیسبوک با پرداخت آن بخش زیادی از درآمد‌های اخیر خود را از دست خواهد داد.

به دلیل انتشار اطلاعات کاربران، جریمه سنگینی در انتظار فیسبوک است

این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵ میلیارد دلار در آمد کسب کرده که با پرداخت جریمه ۵ میلیاردی، یک سوم این درآمد از بین خواهد رفت. فیسبوک در سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت و با رسوایی اطلاعاتی مختلفی مواجه شد، به همین جهت جرایم ملی زیادی از طرف این شرکت پرداخت شد، اما با این وجود، فیسبوک توانست با سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی اینستاگرام و واتساپ، رشد درآمدی محدودی داشته باشد که پرداخت جریمه اخیر FTC می‌تواند درصد سود و درآمد این شرکت را مجددا کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در گوشی‌های شیائومی


انتهای پیام/

جریمه سنگین در انتظار فیسبوک

برچسب ها: فناوری ، فیسبوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار