معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد؛

بازآفرینی شهری محدود به زمان خاصی نیست

بهشتی عنوان کرد:برای بازآفرینی محلات هدف شهر قم درحدود۱۰ تا ۱۲سال زمان نیاز داریم که با احتساب این امر،در ابتدای کار هستیم.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم گفت:بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفته است و از اهداف آن می‌توان به برگرداندن ارزش‌های واقعی اجتماع محله، ماندگاری جمعیت بومی در محلات و ارتقای زیست ساکنان اشاره کرد.

وی با اشاره به این که بازآفرینی شهری مربوط و محدود به دولت و زمان خاصی نیست عنوان کرد: برای بازآفرینی محلات هدف شهر قم در حدود ۱۰ تا ۱۲ سال زمان نیاز داریم که با احتساب این امر، در ابتدای کار هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: برای نیل به این هدف، استفاده حداکثری از ظرفیت محلات و مشارکت اهالی در ساماندهی آن ضروری و مهم تلقی می‌شود.

بهشتی گفت:هم مدیران استان از مدیران عالی کشور و هم اهالی محلات از مدیران استان درخواست‌های خود را در زمینه بازآفرینی شهری مطالبه کنند تا بتوان هرچه سریع‌تر نسبت به تحقق اهداف آن اقدام کرد و شاهد حل مشکلات حوزه شهری قم باشیم.

در ادامه جلسه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد ستاد بازآفرینی در سال ۹۷ عنوان کرد: امیدواریم در سال ۹۸ اقدامات اساسی در دو حوزه عمران و کالبد شهری و حوزه اجتماعی در راستای هدف بازآفرینی شهری صورت پذیرد و این امر با مشارکت فعالانه اعضای ستاد، قابل دستیابی خواهد بود.

وی در خصوص ابلاغ موافقت‌نامه تبصره ۱۸ بازآفرینی شهری تصریح کرد: براساس این موافقت نامه ۴۴ پروژه شهری با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال تعریف شده است که می‌بایست در سال ۱۳۹۸ عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: در این پروژه‌ها عمدتاً به محلات آذر، دروازه قلعه، امامزاده ابراهیم، دروازه ری، نوبهار، بازار، خاکفرج، شهرک فاطمیه، قلعه کامکار و. در قالب سه نوع بافت ناکارآمد میانی، تاریخی و سکونت گاه‌های غیر رسمی و با احداث مدرسه، احداث مراکز بهداشتی درمانی، احداث کلانتری، احداث خانه محله، سالن ورزشی، توانمندسازی در راستای مهارت آموزی ساکنین و. توجه ویژه شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار قم در پایان یادآورشد: در انجام ۴۴ پروژه مصوب موافقت نامه، اداره کل راه و شهرسازی استان نقش ناظر عالیه را ایفا می‌کند و در اجرای هر پروژه بنا به ماهیت آن، می‌بایست دستگاه‌های بهره دار به عنوان مجری طرح ورود داشته باشند.

انتهای پیام/ح

بازآفرینی محلات قم ۱۰ تا ۱۲ سال زمان نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.