نگاهی به جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی چابهار زیبا + تصاویر

اگر قصد سفر به چابهار را دارید، حتما در این مقاله مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی آن را بشناسید.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چابهار یکی از دیدنی ترین بنادر ایرانی است که با شگفتی های طبیعی خود همه ساله پذیرای توریست های مختلف از سراسر ایران و جهان می شود. چابهار از  لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی استان زیبای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. از جالب ترین القابی که  به چابهار داده می شود، بندر اقیانوسی است.  با ما همراه شده و جاذبه های طبیعی و مکان های دیدنی چابهار شگفت انگیز را بشناسید.

 

برخی از جاذبه های طبیعی چابهار

  • گل افشان

یکی از دیدنی های چابهار گل افشان است که در ۱۰ کیلومتری این بندر قرار دارد. به طور دقیق تر گل افشان  بین دشت  کهیر و تنگ و در ۲۰ کیلومتری روستای کهیر واقع شده است. این جاذبه طبیعی با دارا بودن سه تپه کوچک گل افشان به ارتفاع های ۱۰ تا ۲۰ متری از نقاط دیدنی چابهار به شمار می رود.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر

  • کوه های مینیاتوری چابهار

کوه های مریخی یا همان مینیاتوری از  دیگر شگفتی های طبیعی چابهار برای توریست ها و گردشگران به حساب می آید. موقعیت این کوه ها در ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر پس از چابهار به طرف  بندر گواتر  است.  دریا در یک طرف و کوه ها در طرفی دیگر  همانند یک تابلوی نقاشی حیرت بیننده را بر می انگیزند.  جالب است بدانید که جنس کوه های مریخی چابهار رسوبی بوده و بر رویشان  هیچ نوع گیاهی رشد نمی کند. رنگ خاکستری آن ها،  به همراه شکل مخروطی شان و همچنین  ترکیب رنگ قرمز  از دلایل نامگذاری شان به کوه های مریخی است.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر

  • تالاب لیپار

از جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی چابهار است که به تالاب صورتی نیز شهرت دارد. در مسیر جاده ساحلی چابهار _ گواتر  و تقریبا در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار قرار دارد. از ویژگی های خاص این جاذبه توریستی زندگی کردن پرندگان مختلف مانند فلامینگوها، حواصیل، تیهو، طاووسکن و عقاب دشتی در آن است.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر


بیشتر بخوانید: منطقه آزاد چابهار فرصتی طلایی برای تولید، اشتغال و توسعه 


  • اسکله ماهی گیری

سه اسکله رمین، تپس و بریس از زیباترین اسکله های چابهار هستند. در این اسکله ها می توان ساعت ها مشغول تماشای ماهی گیرانی  شد که به دریا می روند و پس از صید باز می گردند. حتی گاهی می توان همراه با این صیادان عازم دریا شد. بازار فروش ماهی نیز در اسکله های چابهار بسیار داغ است.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر

  • بندر گواتر

جنگل های حرای قشم تنها جنگل های  شناور در آب نیستند. جالب است بدانید که در چابهار نیز مسیری که رودخانه باهوکلات به دریای عمان روانه می شود، جنگل های حرای چابهار قرار دارند. درختچه هایی روییده در دل مرداب که محل زندگی پرندگان و خزندگان گوناگون هستند.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر

  • منطقه گاندو در چابهار

یکی از مناطق حفاظت شده چابهار منطقه گاندو است.  در سفر به این بندر بازدید از رودخانه باهوکلات را در اولویت قرار دهید. تمساح پوزه کوتاه گاندو یا تمساح ایرانی در این منطقه زندگی می کنند. طول این نوع تمساح به ۴ متر می رسد. علاوه بر این حیوانات کمیابی مانند گوزن کوهی هم در این منطقه حفاظت شده نگهداری می شوند.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر


بیشتر بخوانید: 150 تورگردان محلی مسافران را با جاذبه های دیدنی چابهار آشنا می کنند!


مکان های دیدنی چابهار

  • موزه محلی

یک ساختمان قدیمی بازمانده از دوره قاجاریه که قبلاً به عنوان فرمانداری استفاده می شده در حال حاضر موزه محلی چابهار است. این بنا روی سکویی با ارتفاع یک و نیم متر به مساحت ۶۵۰ متر مربع قرار دارد. دارای مجموعه اتاق ها، سه درب ورودی و راهرو است.  همچنین این ساختمان در دو طبقه با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه گردیده است.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر

  • مسجد جامع تیس

علاقه مندان به معماری در سفر خود می توانند بازدید از مسجد جامع تیس را نیز  در لیست دیدنی های خود قرار دهند. این  مسجد همانند مساجد هندوستان و پاکستان طراحی و ساخته شده و تنها یک مناره دارد. صحن این بنای مذهبی تداعی گر تابلوهای زیبای رنگارنگ است. گنبدها و مناره ها به رنگ سبز و قرمز ساخته شده اند و درب ها با دارا بودن شیشه کاری های نامنظم و منظم رنگی زیبای خارق العاده ای را ایجاد کرده اند.

نگاهی به جاذبه ها و مکان های دیدنی چابهار زیبا+ تصاویر

امیدواریم در سفر خود حتما از این مکان های دیدنی چابهار بازدید کنید و بهترین لحظات را داشته باشید. 

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: سفر ، مکان های دیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.