مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد؛

بلای جان نسل جوان فضای مجازی است

آیت‌الله سبحانی گفت: فضای مجازی تبدیل به بلای جان جمهوری اسلامی و نسل جوان شده است، یکی از آفات آن شایعه پراکنی است و دشمن تلاش می‌کند با ترویج شایعه در فضای مجازی به مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد گفت: پیامبر (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان خطبه‌ای قرائت کرده است که در پایان و وسط خطبه امیرالمؤمنین (ع) فرمود یا رسول‌الله بهترین عمل در این ماه چیست که پیامبر (ص) فرمود انسان در این ماه گناه نکند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت ماه رمضان افزود: اگر در ماه شعبان و رجب انسان گناه کرده است باید مراقب باشد در ماه رمضان گناه نکند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بهترین عمل در ماه رمضان گناه نکردن است، اگر در این ماه گناه نکنیم و ماه بعدی هم گناهی انجام ندهیم معنویت انسان افزایش پیدا می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر ارزش و اهمیت گناه نکردن تصریح کرد: اگر انسان ۴۰ شبانه روز از گناه خالص باشد درب‌های حکمت به روی وی باز می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره ارزش و اهمیت جهاد عنوان کرد: افرادی که نسبت به جهاد بی‌توجه هستند مشخص است که دنیا را به آخرت ترجیح می‌دهند و عمل آن‌ها عمل خوبی نیست.

وی با اشاره به قرائت آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: دنیا با همه جلوه‌های برترش از بین می‌رود، ولی آخرت ماندگار و همیشگی است و هیچ گاه از بین نمی‌رود.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: فضای مجازی تبدیل به بلای جان جمهوری اسلامی، نسل جوان، دختران و پسران شده است، یکی از آفات آن شایعه پراکنی است و دشمن تلاش می‌کند با ترویج شایعه در فضای مجازی به مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازد.

بیشتر بخوانید

آیت الله سبحانی: قرآن آفتابی است که غروب ندارد

آیت الله سبحانی: اقبال به قران کریم پس از انقلاب اسلامی افزایش چشم گیری پیدا کرد

آیت الله سبحانی: باید استقلال حوزه از دولت حفظ شود

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در مراسم معنوی عمره و در کنار قبر پیامبر (ص) بودم که افرادی که در نزدیکی قبر حضور داشتند گفتند بوسیدن قبر ایراد دارد، پاسخ دادم که نفس یوسف از دور مؤثر بود و آن پیراهن شفاگر شد کسانی که دارای مراتب بالا و عالی هستند در علم مؤثر بوده و تاثیراتی ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: ضریح و آهن کاره‌ای نیست، ولی تماس از این ضریح صورت می‌گیرد و اراده رسول خدا (ص) موثر است، پیامبر (ص) با آب دهان خویش چشم امیرالمؤمنین (ع) را شفا دادند و حضرت عیسی (ع) نیز بیماران را شفا می‌داد و این قدرت و این ولایت از سوی خداوند به بندگان عطا می‌شود.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه گفت: خداوند می‌فرماید اگر پیامبر (ص) را یاری ندهید قومی دیگر یاری می‌دهند، پیامبر (ص) حدیثی قرائت کردند و فرمودند که قومی وجود دارد که من را یاری می‌دهد که قوم سلمان است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: افتحار ما ایرانی‌ها این است که مصداق این آیه هستیم به شرطی که در خدمت رسول خدا (ص) باشیم، محدثان و فق‌ها اکثراً ایرانی هستند و این سبب افتخار است که ایرانی‌ها توانستند به اسلام عمل کنند، این موضوع نژادپرستی نیست بلکه ما ایرانی‌ها نوکر اسلام هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از زمانی که ایرانی‌ها اسلام آوردند محدث، محقق و فقیه شدند و این موضوع سبب افتخار است که در خدمت اسلام هستیم.

انتهای پیام/الف

فضای مجازی بلای جان نسل جوان شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار