معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلی برای توزیع و نگهداری داروی بیماران صعب العلاج در مناطق سیل زده نداریم

جان بابایی گفت: تا به این لحظه مشکلی در زمینه تحویل داروی بیماران خاص ساکن در کمپ‌های مناطق سیل زده وجود نداشته است.

شناسایی مادران باردار و بیماران خاص در مناطق سیل زده/ هیچ مشکلی در زمینه توزیع و نگهداری داروی بیماران صعب العلاج وجود ندارد/ ارائه  خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به ساکنان مناطق سیل زدهقاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در تمام مناطق سیل زده داروی بیماران خاص و صعب العلاج تامین شده است و هیچ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد، اقدامات درمانی برای افرادی که بیماری آنها بر اساس پرونده الکترونیک سلامت شناسایی شده است، انجام می‌شود و حتی پیشگیری از بروز بیماری‌های دیگر در دستور کار است.

وی ادامه داد: گروه‌های پر خطر به ویژه مادران باردار در مناطق سیل زده شناسایی و به نقاط امن منتقل شدند و در صورت ابتلای این افراد به بیماری خاص‌ در سریع‌ترین زمان ممکن دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز گروه‌های پر خطر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

جان بابایی تاکید کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده کاملا رایگان است و حتی پروسه تامین داروی آن‌ها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.

تامین یخچال برای نگهداری داروی بیماران مناطق سیل زده

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: برخی از دارو‌های بیماران خاص باید در محیط سرد و در درون یخچال باشد به همین دلیل وزارت بهداشت یخچال‌هایی را در محل تجمع ساکنان مناطق سیل زده برای نگهداری داروی بیماران خاص در نظر گرفته و سلامت داروی افراد پرخطر و بیماران صعب العلاج کاملا تضمین شده است.

وی افزود: تا به این لحظه مشکلی در زمینه تحویل داروی بیماران خاص ساکن در کمپ‌های مناطق سیل زده وجود نداشته است و داروی بیماران صعب العلاج در خانه‌های بهداشت نگهداری و به وسیله کارشناسان مراقب سلامت پس از شناسایی بیماران خاص تحویل آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار