حرکت جالب وال سفیدی که گفته می‌شد جاسوس روسیه است! + تصاویر

کمک یک وال سفید که گفته می‌شد جاسوس روسیه است به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چندی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن وال سفیدی که افسار به دور گردنش داشت، تلفن همراه هوشمند یک زن را از اعماق دریا بیرون آورده و به او تحویل می‌داد.

حرکت جالب وال سفیدی که گفته می‌شد جاسوس روس است+تصاویر

این رویداد جالب در اواسط آوریل در شهر ساحلی فینمارک نروژ رخ داد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.


بیشتر بخوانید: نهنگ جاسوس به دام افتاد!


در همین حال، برخی رسانه‌های نروژی با انتشار گزارش‌هایی، برچسب جاسوس روسیه را به این نهنگ سفید زده‌اند. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و در اقدامی شیطنت آمیز نام «والیدیمیر» [وال+دیمیر] را که برگرفته از نام رئیس جمهور روسیه است بر آن نهادند.

حرکت جالب وال سفیدی که گفته می‌شد جاسوس روس است+تصاویر

حرکت جالب وال سفیدی که گفته می‌شد جاسوس روس است+تصاویر

در نهایت یک خبرنگار سابق روزنامه «فیسکری بلادت» اعلام کرد این نهنگ سفید که «سمیون» نام دارد از یک مرکز درمانی در مرز نروژ با روسیه گریخته است. این خبرنگار در گزارش خود آورده است: سمیون حدود ۱۶ سال پیش هدف حمله شیر‌های دریایی قرار گرفت، ولی در مراکز درمانی دریایی روسیه بهبود یافت. در سال ۲۰۰۸ او برای اجرای نمایش‌های آبی به مرکز ورزش‌های آبی در شمال روسیه [نزدیک نروژ]فرستاده شد و در آنجا برای کودکان معلول ذهنی نمایش اجرا می‌کرد.

با این وجود، برخی رسانه‌های نروژی از ادعا‌های خود صرف نظر نکرده و مدعی شدند سمیون و والادیمیر دو نهنگ متفاوت هستند.

در نهایت، پلیس دریایی نروژ پس از دسترسی به افسار دور گردن این وال سفید، ضمن اشاره به هویت واقعی این حیوان اعلام کرد آن یک جاسوس نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار