رئیس جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

توزیع مستقیم ۸۰ درصد نهاده یارانه‌ای طیور در قم

پورمیدانی گفت: بیش از ۸۰ درصد نهاده‌های طیور به قیمت مصوب یارانه‌ای در این استان به صورت مستقیم بین مرغداران توزیع می‌شود تا نظارت و پایش‌های کافی بر قیمت مرغ صورت گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، عباس پورمیدانی رئیس جهاد کشاورزی قم در کارگروه تنظیم بازار، گفت: جلسه‌هایی با اتحادیه مرغداران برگزار و قرار شد به ازای نهاده‌هایی که به قیمت یارانه‌ای بین مرغداران توزیع می‌شود، تعهد کتبی گرفته شود تا مرغ را به قیمت مصوب وارد بازار کنند.

وی با اشاره به این که این مساله در حال مدیریت است و مشکل خاصی نیست، ادامه داد: تا چند روز آینده نیز نهاده‌های طیور در قالب سامانه توزیع خواهد شد تا میزان نهاده‌هایی که در استان توزیع می‌شود، قابل رصد باشد.

به گفته وی، هم اکنون ۲ هزار تُن سویا در انبار‌های قم موجود است و یک هزار و ۲۰۰ تُن نیز وارد استان خواهد شد.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد‌هایی برای پایداری قیمت مرغ به تهران ارائه شده است تا قیمت را منطقه‌ای و با توجه به شرایط هر استان در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با کشتارگاه‌های استان‌های همجوار هماهنگی‌های خوبی انجام شده تا در صورت نیاز، مرغ وارد قم شود.

وی با بیان این که در حال حاضر قیمت مرغ در استان از قیمت مصوب پایین‌تر است، افزود: قیمت مرغ کمتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و در صورتی که قیمت مرغ به ۱۰ هزار تومان کاهش یافت باید بتوانیم از تولیدکننده نیز حمایت نماییم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۴ هزار تُن گوشت قرمز در استان تولید شد که ۴۰ درصد نیاز قم بود و ۶۰ درصد دیگر به خارج از استان صادر شد.

به گفته وی، روزانه ۷۰ تُن مرغ در قم تولید و به همان میزان نیز مصرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز گفت: طرح ویژه نظارتی ماه رمضان توسط اتاق اصناف و سازمان صمت انجام و بر قیمت کالا‌های اساسی ماه رمضان نظارت خواهد شد.

محمود سیجانی در زمینه تامین شکر نیز افزود: نیاز ماهیانه خانوار‌های استان قم یک هزار تُن می‌باشد و بسته‌های شکر به وزن ۹۰۰ گرم با قیمت مصوب چهار هزار تومان در بازار موجود می‌باشد.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: مشکل ترخیص کشتی ها، تعطیلی ریل جنوب و آبگرفتگی جاده‌ها باعث شده حمل محموله شکر از بنادر به سمت کارخانه‌ها با وقفه مواجه شود.

بهزاد رادمنش با بیان این که تحویل شکر در هفته آینده سرعت می‌گیرد، افزود: چهار هزار و ۶۴۶ تُن شکر ویژه ماه رمضان برای قم تخصیص یافته است که از چهار کارخانه وارد استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، حدود ۴۰۰ تُن شکر در انبار‌های قم موجود است.

وی همچنین با اشاره به تعیین قیمت شیرینی و سوهان، گفت: آرد به قیمت مصوب یک هزار و ۲۰۰ تومان و شکر به قیمت سه هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌گیرد، ولی سوهان کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

کارگروه تنظیم بازار با حضور اعضا در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار و مسائلی از جمله قیمت مرغ، شکر و گوشت بررسی شد.

انتهای پیام/الف

۸۰ درصد نهاده یارانه‌ای طیور در قم مستقیم توزیع می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.