معرفی موزه؛

موزه ای جالب با کتاب‌های مینیاتوری+تصاویر

موزه مینیاتوری باکو مکان نگهداری تعداد زیادی از کتاب‌های مینیاتوری جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،از زمان چاپ و انتشار اولین کتاب تا به امروز کتاب‌های بی‌شماری در اندازه‌های متفاوت چاپ و منتشر شده‌اند. این کتاب‌ها در زمان خود ارزشمند بوده‌اند، اما برخی از آنها گاهی به دلیل محتوا و گاهی به دلیل ویژگی ظاهریشان در طول تاریخ ماندگار شده‌اند و در موزه‌های جهان جای خود را پیدا کرده‌اند.

ما در این گزارش تلاش می‌کنیم که یکی از موزه‌هایی که برای افراد علاقمند به کتاب و کتابخوانی جذابیت دارد را به شما معرفی کنیم.

کتاب‌های مینیاتوری جهان را در کدام موزه ببینیم

کتاب‌های مینیاتوری جهان را در کدام موزه ببینیم

زریفه صلاح‌اوا بیش از ۲۰ سال از زندگی‌اش را به گردآوری کتاب‌های مینیاتوری جهان اختصاص داد. وی در این مدت تعداد زیادی از کتاب‌های مینیاتوری جهان را در قالب یک کلکسیون جمع‌آوری کرد و این کار او بستر مناسبی را برای شکل‌گیری و تأسیس موزه کتاب‌های مینیاتوری باکو فراهم کرد.

موزه کتاب‌های مینیاتوری باکو در ۲ آوریل سال ۲۰۰۲میلادی در شهر باکو و در نزدیکی کاخ شروان‌شاهان تأسیس شد. کاخ شروان‌شاهان بزرگترین بنای شروانشاهان (سلسلهٔ پادشاهی محلی در شروان و حوالی آن از اواخر سده دوم تا اوایل سده دهم خورشیدی) است. امروزه این عمارت در زمرهٔ میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گرفته است.

کتاب‌های مینیاتوری جهان را در کدام موزه ببینیم

کتاب‌های مینیاتوری جهان را در کدام موزه ببینیم

 موزه کتاب‌های مینیاتوری جهان، مکان مناسبی برای نگهداری از۳۷۵۰ کتاب منتشر شده در ۷۳ کشور جهان است. این موزه ۲۷ ویترین دارد البته ۵۳۰۰ کتاب مینیاتوری نیز در مخزن کتاب آن قرار گرفته‌اند.

گفتنی است بازدیدکنندگان موزه مینیاتوری باکو در میان کتاب‌های قرار گرفته در این موزه کتاب‌هایی را می‌بینند که نام شعرا و نویسندگان نام‌آشنایی چون نظامی گنجوی روی آن‌ها حک شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه جالب
آخرین اخبار