مربی تیم کاراته بانوان:

بانوان کاراته‌کا ورزش ایران را رو سفید کردند

ستاره موسوی گفت: بانوان کاراته ایران در لیگ جهانی با کسب نتایج خوب ورزش کشور را رو سفید کردند.

بانوان کاراته‌کا ورزش ایران را رو سفید کردندسیده ستاره موسوی سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: علت اصلی لغو دومین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی بانوان برگزاری این مسابقات در ماه مبارک رمضان و نزدیکی به مسابقات کاراته وان ترکیه بود که در مجموع به این نتیجه رسیدیم زمان برگزاری مرحله دوم انتخابی تیم ملی بانوان به وقت دیگری موکول شود.

وی در ادامه در خصوص ارتقا رتبه بانوان کاراته کا نیز گفت: تمام تلاشمان این است که رتبه بانوان کاراته ایران را ارتقا دهیم تا آن‌ها با شرایط بهتری بتوانند برای ورزش کاراته کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو کنند و در این مسابقات بدرخشند.

سرمربی تیم کاراته بانوان در ادامه تصریح کرد: بعد از مسابقات جهانی در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم نماینده‌ای نداریم، زیرا پگاه زنگنه بعد از این مسابقات از ادامه حضور در تیم ملی و ورزش کاراته انصراف داد و نفر جایگزین او هم حاضر به رقابت در این وزن نشد، اما در تلاش هستیم با برگزاری رقابت‌های انتخابی برای این وزن یک نماینده تعیین کنیم.

موسوی گفت: تلاش می‌کنیم کاراته کا‌هایی که دارای رنکینگ خوبی نیستد را در اردو نگه داریم تا اگر امکان کسب سهمیه را در مسابقات لیگ جهانی پیدا نکردیم از آن‌ها در مرحله آخر کسب سهمیه در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ فرانسه و مسابقات آسیایی استفاده کنیم. زیرا بعد از مسابقات آسیایی ملی پوشان کاراته می‌توانند رتبه خود را ارتقا دهند.

مربی تیم ملی در ادامه در خصوص مسابقات لیگ جهانی نیز گفت: برنامه ریزی این مسابقات مقداری مشکل ساز است، زیرا این مسابقات فشرده و پشت سر هم برگزار می‌شود و ورزشکاران فشار زیادی را متحمل می‌شوند، اما از محاسن این مسابقات حضور برترین کاراته کا‌های دنیا در این مسابقات است که فقط برای کسب مدال در این مسابقات حاضر نمی‌شوند و کسب امتیاز در این مسابقات از دیگر اهداف آن‌ها است.

وی در ادامه گفت: بانوان ملی پوش ایرانی در مسابقات جهانی با کسب نتایج خوب ورزش کشور را رو سفید کرده اند و این تحسین برانگیز است.

موسوی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با احداث خانه کاراته به زودی مشکل محل تمرین تیم ملی کاراته حل شود، زیرا اکثر مشکلات ورزش کاراته ناشی از نبود خانه کاراته است. او همچنین معتقد بود امکانات موجود در ورزشگاه شهید کبکانیان در شان ورزشکاران ملی نیست و خوابگاه‌های موجود در این ورزشگاه از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون کاراته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار