انتقاد آیت‌الله حسینی‌بوشهری از احداث نما‌های رومی در قم/مشکل پارکینگ در سطح شهر جدی است‌

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کشوری اسلامی هستیم، ولی معماری غیربومی و احداث نما‌های رومی در قم افزایش پیدا کرده و بافت شهر را تغییر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: قم باید جنبه الگویی برای دیگر شهر‌های کشور و همچنین شهر‌های اسلامی باشد. زائران و مسافرانی که به قم سفر می‌کنند به این شهر به‌عنوان شهری الگو نگاه می‌کنند، در همه موضوعات قم را با دیگر شهر‌ها مقایسه می‌کنند و در زمینه فرهنگی به این موضوع توجه می‌کنند که قم پیشرفت کرده است.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اقدامات خوبی در این چند سال در قم انجام‌شده است و پل و زیرگذر احداث و محیط‌های مناسبی برای پارک‌ها اختصاص پیدا کرده و پروژه‌هایی در دست اقدام است. فعالیت فرهنگی در کشورمان دارای متولیان زیادی است و این موضوع سبب شده تا در برخی کار‌های فرهنگی به اهداف مدنظر دست پیدا نکنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید آسیب‌شناسی جدی در زمینه مشکلات فرهنگی استان داشته باشد، تغییراتی در زمینه حجاب در قم در حال انجام است که باید آسیب‌شناسی شود، در گذشته گفته می‌شد افراد بدحجاب بیرون از قم به این شهر آمدند، ولی بدحجابی در شهر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی و رئیس شورای شهر باید نسبت به مشکلات فرهنگی و بدحجابی و ناهنجاری‌های فضای شهر توجه جدی داشته باشند. با توجه به شرایطی که در کشور ایجادشده و مشکلاتی که در زمینه فروش نفت وجود دارد باید به‌دنبال منابع پایدار باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: در مسیر حرم تا حرم مدتی است که اقداماتی انجام و ظرفیتی ایجادشده و زمینه‌های بسیار خوبی برای اقدامات سرمایه‌گذاری شکل‌گرفته است. ترافیک یکی از مشکلات شهر قم است و با توجه به توسعه شهر نیازمند اقدامات اساسی در راستای رفع مشکل ترافیک هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهر قم با مشکل جدی پارکینگ مواجه است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، کمبود سرویس بهداشتی یکی دیگر از مشکلات شهر قم است و با توجه به زائرپذیر بودن قم باید در قسمت‌های مختلف شهر سرویس بهداشتی احداث شود.

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کشوری اسلامی هستیم، ولی معماری غیربومی و احداث نما‌های رومی در قم افزایش پیدا کرده است که جای سؤال است که چرا توجهی نمی‌شود و بافت شهر را تغییر داده است. شورای شهر باید از حالت روزمرگی بیرون بیاید و ابتکار عمل بیشتری از خود نشان دهد، گاهی به‌مرور زمان فعالیت به‌صورت عادی تلقی می‌شود و شورای شهر باید تلاش کند پویایی خود را حفظ کند و نقد دلسوزانه نسبت به عملکرد خود داشته باشد.

انتهای پیام/پ

انتقاد از احداث نما‌های رومی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای خدا
آخرین اخبار