بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده خوزستان با اختصاص اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده استان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قربانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری با اشاره به آسیب دیدن ۱۰۴ مدرسه در این استان بر اثر سیلاب گفت: برای جبران خسارت وارده شده به مدارس سیل زده استان به ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان داشت: مکاتباتی با وزارت نفت برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به مدارس خوزستان بر اثر سیلاب انجام دادیم که توافق شد شرکت نفت مدارسی را که در مناطق زیر پوشش نفت بر اثر سیل دچار خسارت شده بازسازی کند.

قربانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد ۱۶ مدرسه توسط موسسات خیریه و خیران ساخته شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: خوزستان نسبت به میانگین سرانه فضای آموزشی در کل کشور که ۸.۳۹ متر مربع است، فاصله دارد؛ ۱۰ هزار کلاس درس برای رسیدن به سرانه کشور باید در خوزستان ساخته شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه افزود: ۱۰ هزار کلاس درس در خوزستان نیز تخریبی است و در مجموع باید ۲۰ هزار کلاس درس ساخته شود تا به میانگین کشوری برسیم، ضمن اینکه حدود ۲ هزار مدرسه در خوزستان نیز به بازسازی نیاز دارند.

علی قربانی اظهار داشت: سال گذشته، یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای ساخت و تعمیر مدارس، و یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال نیز اعتبار ملی اختصاص یافت؛ ۲۴۰ مدرسه نیز پارسال ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی با بیان اینکه این اداره‌کل آماده آغاز ساخت ۵۰ مدرسه آسیب‌دیده در خوزستان بر اثر سیل است افزود: بیشتر مدارس روستایی ما دچار آبگرفتگی شدند و برای کاهش زمان ساخت مدارس در روستا‌ها که تعداد کلاس کمی دارند از روش‌های نوین ساختمان‌سازی استفاده خواهیم کرد.

قربانی افزود: سال گذشته با استفاده از این روش‌ها توانستیم یک مدرسه سه کلاسه را در مسجد سلیمان در کمتر از ۴۵ روز بسازیم؛ این روش‌ها از استاندارد، سرعت و کیفیت مناسبی برخوردارند.

۷۳۰ هزار دانش آموز خوزستان در مناطق سیل زده بودند

محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: حدود ۷۳۰ هزار نفر از دانش آموزان در مناطق سیل زده بودند که این تعداد دانش آموز به مدت ۲ هفته تعطیل و از تحصیل بازماندند که تلاش شد با برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکوری این کمبود را جبران کنیم.

وی اذعان داشت: با کمک خیران در کشور بخش زیادی از هزینه بازسازی مدارس سیل زده خوزستان تامین شد.

تقی زاده اظهار کرد: زندگی ۲۰۵ معلم نیز بر اثر سیلاب دچار خسارت شده که برای جبران آسیب وارد شده به خانواده آن‌ها اقداماتی در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.