حجت الاسلام محمدحسنی:

آمریکا با صرف هزینه ۷ تریلیون دلاری نتوانست به مرز‌های ایران نزدیک شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمن هفت تریلیون هزینه برای رسیدن به ایران کرد، اما نتوانست به مرز‌های ما نزدیک شود.

دشمن با صرف هزینه هفت تریلیون دلاری نتوانستند به مرزهای ایران نزدیک شوندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه مرکز آموزش شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش با اشاره به ماده ۱۴۳ قانون اساسی و وظایف ارتش، گفت: پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال، نظام جمهوری اسلامی و کمک رسانی به مردم در بلایای طبیعی وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، البته مأموریت چهارم به شرطی است که ارتش در شرایط جنگی نباشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: در زلزله کرمانشاه مردم گفتند ارتش همزمان با زلزله در کنار ما بود یا در ارتباط با سیل اخیر، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند ارتش زودتر از ستاد مدیریت بحران در گلستان حضور داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان روایتی از حضرت علی (ع) که فرمودند به امر الهی نیرو‌های مسلح پناهگاه و دژ مردم هستند، گفت: ارتش پناهگاه و دژ نفوذناپذیر مردم است که امنیت تولید می‌کند و مایه افتخار حاکم اسلامی است. روحیه جهادی و شهادت طلبی برای دفاع از حرم معصومین و حریم اهل بیت بین کارکنان ارتش موج می‌زند.

وی با اشاره به وضعیت ناامن کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، یمن و … که به واسطه شیطنت‌های آمریکا ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این کشور‌ها بهانه هستند. تمام هفت تریلیون هزینه‌ای که شده، به واسطه رسیدن به ایران بوده، اما نتوانست به مرز‌های کشورمان هم نزدیک شود. این موضوع به خاطر وجود رزمندگان و نظامیان هوشیار ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه مأموریت ارتش بسیار سنگین است، یادآور شد: کار و مأموریت بزرگ را به افراد بزرگ می‌دهند و واگذاری این موضوع به ارتش، نشان دهنده بزرگی این سازمان است. برای انجام این وظیفه بزرگ، الزاماتی وجود دارد. آمادگی رزمی از جمله الزامات است، به تعبیر امیر سرلشکر موسوی باید در شرایط شب حمله‌ای به سر ببریم. نیرو‌هایی که شب حمله‌ای باشند، غافلگیر نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: لازمه این کار نیازمند تجهیزات، سواد و تفکر به روز است. باید آموزش‌های نظامی همانند آموزش‌های دینی مقدس شمرده شود. از طرفی کسانی می‌توانند در برابر دشمن قرار گیرند که دارای ایمان راسخ باشند. یاد خداست که در حوزه اعتقادات، ما را همانند حوزه رزمی قدرتمند می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به لزوم حفظ اطلاعات گفت: لازم است در حوزه حفاظت از خود برای جلوگیری از تعرض دشمن کوشا باشیم، حفظ اسرار و تجهیزات یکان از الزامات مهم برای موفقیت در چهار مأموریت ارتش است. همه ما موظفیم با فرماندهان همکاری کنیم. عقیدتی سیاسی هم وظیفه دارد در راستای آموزش بهتر مسائل نظامی با فرماندهی همکاری کند.

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در حوزه اعتقادات، عقیدتی سیاسی محور است و همه باید با این سازمان همکاری کنند. طرح‌های مصباح برای رسیدن به ایمان راسخ است. وظیفه حفظ اطلاعات و اسرار با حفاظت اطلاعات است. باید به طور اعتقادی و ایمانی با این حفاظت اطلاعات همکاری کنیم. همکاری با فرمانده ارتش، همکاری با اسلام است چرا که فرماندهان ما مجاهدان در راه خداوند هستند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه کلید محبوبیت در نزد خداوند و مردم تقوا است، گفت: قرآن کریم می‌فرماید هر کس اهل ایمان و کار‌های خیر باشد و از گناهان پرهیز کند و کار‌های شایسته انجام دهد، محبت او را در دل مردم می‌اندازد. میلیون‌ها انسان شهید حججی را به جهت عمل صالح او دوست دارند. شهید حججی فقط تقوای الهی را رعایت کرد و در دنیا و آخرت عزیز است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ماه مبارک رمضان به دنبال محبوبیت ما نزد خداوند است. محبوبیت سرمایه انسان و ماه مبارک رمضان زمینه ساز محبوبیت انسان است. هر کس تقوای الهی را رعایت کند عاقبت بخیر می‌شود. افراد زیادی هستند که علی رغم علم و اجتهاد بالا، عاقبت بخیر نشدند.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: ما به روزه گرفتن نیاز داریم تا عاقبت بخیر شویم. روزه خوردن یا گرفتن ما چیزی به خداوند اضافه نمی‌کند بلکه این انسان‌ها هستند که به خداوند نیاز دارند و روزه گرفتن راه رسیدن به خداوند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار