۱۰۵ روستای سیلزده لرستان نیازمند تعمیر و بازسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۰۵ روستای سیلزده استان نیازمند تعمیر یا بازسازی هستند و هفت روستا باید به طور کلی جابجا شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهارداشت: روستا‌های چم گرداب بابازید و ملاوی از پلدختر، روستای چم باغ و چم حسین چگنی، تنگ محمد حاجی بروجرد و کنخان یعقوب دلفان باید به طور کلی جابجا شده و جانمایی جدید برای آن‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از ۳۱ روستای دیگر باید به صورت موضعی جابجا شود تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای روستا‌های جدید از محل اراضی ملی و یا خرید زمین‌های شخصی تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برای روستای ۲۹ نفره چم حسین هشت واحد، تنگ محمدحاجی با ۱۲۲ نفر ۱۵ واحد و کنخان یعقوب نیز با ۱۰۵ نفر جمعیت ۴۰ واحد مسکن جدید احداث می‌شود.

مرادپور تصریح کرد: تاکنون مشکل زمین چم گرداب و کنخان یعقوب حل شده و نقشه و طرح‌های تفکیکی در حال آماده سازی و در مابقی روستا‌ها نیز رایزنی برای خرید زمین و یا توافق با مردم محلی برای جانمایی جدید در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: برای جابجایی بخش‌هایی از روستای چم مهر بالا با ۱۵۷ خانوار و ۵۴۰ نفر جمعیت و چم مهر پایین با ۱۸۳ خانوار و ۶۱۴ نفر جمعیت نیز زمین شناسایی شده و مذاکره با مالکان آغاز شده است.

به گفته مرادپور در چم مهر بالا باید ۶۰ واحد و چم مهر پایین نیز ۶۵ واحد نیازمند جابجایی و احداث است.

سیل فروردین امسال ۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان را تخریب و یا متضرر کرد.

انتهای پیام/م

۱۰۵ روستای سیلزده لرستان نیازمند تعمیر و بازسازی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار