واکسیناسیون 12 هزار طیور در طرح ایمن سازی طیور بومی

طرح ایمن سازی طیور بومی مناطق پرخطر علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوانزا با مشارکت بسیج اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  عجم ، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره  دامپزشکی استان گفت: این طرح از اوایل خرداد و در دو مرحله با ۷ اکیپ دامپزشکی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در هر مرحله از اجرای این طرح ۶ هزار طیور واکسینه خواهند شد.

 عجم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی صنعت طیور استان، وجود طیور روستایی مبتلا به نیوکاسل در نزدیک واحد‌های مرغداری است، گفت: این موضوع اجرای ضوابط امنیت زیستی را بسیار مشکل کرده و همیشه بعنوان یک خطر بالقوه، طیور صنعتی را تهدید می‌کنند.

وی درباره نحوه اجرای طرح گفت: روستا‌های نزدیک مناطقی که کانون بیماری بوده یا پر خطر محسوب می‌شوند شناسایی شده و پس از بازدید اولیه و برآورد آمار طیور خانگی، با همکاری بسیج واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا مقاوم به حرارت بصورت آشامیدنی توزیع و سه ماه بعد مجدداً تکرار خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه شهرستان‌های خوسف و سربیشه بیشترین کانون این بیماری‌ها را دارند، افزود: واکسیناسیون طیور علاوه بر کاهش خطر شیوع این بیماری‌ها در طیور صنعتی، کمک بسیار موثری به اقتصاد خانوار‌های روستایی محروم می‌کند.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح ایمن سازی طیور بومی در خراسان جنوبی

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.