مدیرعامل هلال‌احمر گلستان خبرداد؛

فعالیت ۱۰ فروند بالگرد در سیل گلستان/امدادرسانی به ۶۳ هزار نفر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۸ سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای ۱۸ هزار و ۵۵۰ نفر اسکان موقت ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، محمدعلی هروی اظهارکرد: نزدیک به ۵۰ روز سیلاب، جمعیت هلال‌احمر استان گلستان و دیگر استان‌ها را درگیر کرد و در این حادثه گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی در گلستان درگیر بودند.

وی افزود: در این سیل از همه ظرفیت‌ها برای کمک‌رسانی به مردم استفاده شد و همه مردم و دستگاه‌ها در کنار نیرو‌های هلال‌احمر خدمات‌رسانی کردند.

هروی با اشاره به اینکه قبل از وقوع حادثه سیل همه نیرو‌ها آماده بودند و جمعیت هلال‌احمر با فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری به کمک مردم رفت، ادامه داد: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان، نیرو‌های هلال‌احمر استان‌های سمنان، مازندران و خراسان به کمک سیل‌زدگان استان گلستان آمدند.

وی گفت: در آن شرایط که همه راه‌های دسترسی به شهر‌های سیل‌زده بسته بود با ۶ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر و چهار فروند بالگرد ارتش و سپاه به کمک مردم رفتیم و اقلام زیستی را در اختیار مردم قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان اضافه کرد: ۲۷۳ تن اقلام زیستی و تغذیه‌ای را انتقال دادیم و هزار و ۹۰۰ نیروی جمعیت هلال‌احمر با بالگرد جابجا و همچنین ۴۳۰ سوتی پرواز انجام شد.

هروی با بیان اینکه ۳۹۹ هزار نفر دچار سیل شدند، افزود: قایق‌ها را دستگاه‌ها در اختیار هلال‌احمر قرار دادند و جابجایی با این وسایل انجام شد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر به بیش از ۶۳ هزار و ۲۹۸ سیل‌زده در استان گلستان امدادرسانی و برای ۱۸ هزار و ۵۵۰ نفر اسکان موقت ایجاد کرد و ۱۶ هزار و ۷۰۰ بسته غذایی بین مردم شهرستان آق‌قلا کمک کردیم و ۲۵۰ باب واحد مسکونی را از آب خارج کردیم تا آلام مردم را کاهش دهیم.

انتهای پیام/پ

سیل‌زده در استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.