مدیرکل بهزیستی استان ایلام:

استان ایلام با کمبود گفتار درمان مواجه است

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از کمبود نیروی گفتار درمان در سطح استان خبر داد.

استان ایلام با کمبود گفتار درمان مواجه است

همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: هم اکنون در استان ایلام فقط یک گفتار درمان در بخش دولتی مشغول فعالیت می‌باشد که در این زمینه یا کمیود نیروی فراوانی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد:در استان ایلام یک مرکز دولتی تحت نظر بهزیستی، خدمات گفتار درمانی را به مراجعه کنندگان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌دهد.

همتی ادامه داد:کار گفتار درمان فقط درمان نیست، بلکه آموزش‌های پیشگیرانه را نیز شامل می‌شود و خانواده‌ها نیز باید دقت داشته باشند چنانچه کودکان خردسال آن‌ها تا سن مناسب هیچ کلامی نداشته باشند باید بلافاصله برای شناسایی احتمالی این اختلال به گفتار درمان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: از جمله مهارت‌های یک گفتار درمان ایجاد ارتباط مناسب و نزدیک با مراجعان و توانایی ایجاد انگیزه در آنان برای انجام تمرینات و ادامه دادن جلسات درمانی است.

گفتنی است گفتار درمان‌ها متخصصانی هستند که به شناسایی مشکلات ارتباطی و گفتاری افراد می‌پردازند و برای رفع این مشکلات بدون تجویز دارو اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/اس


کمبود نیروی گفتار درمان در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
unknown
۰۸:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام و خداقوت.خیلی جالبه که با وجود کمبود نیروی گفتاردرمانگر ، هیچ جای استان ، نه توی آزمون تامین اجتماعی نه توی دستگاه های اجرایی استخدامی نداشت.دونفر توی آزمون وزارت بهداشت داشت که اونم مال استان مازندران و استان لرستان بود.خب استخدام کنن یا لااقل قراردادی بگیرن چرا کاری نمیکنن