قهرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توانمندی قابل توجه کشور در زمینه تولید محصولات شوینده

یک مقام مسئول گفت: در بخش تولید محصولات شوینده، کشورمان از قابلیت‌های بسیاری بالایی برخوردار است.

۵۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند/ تاثیر نرخ بر مواد شویندهعلیرضا رضایی، قهرودی رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۵۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت اند، گفت: امیدواریم نرخ ارز ثابت شود چراکه این امر بر شرایط مواد شوینده تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: بعد از نوروز افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی را در بازار مواد شوینده شاهد بودیم و علت این امر را می‌توان افزایش حقوق کارمندان، کارگران و... دانست .


بیشتر بخوانید: افزایش ۱۶ درصدی قیمت مواد شوینده در بازار/ واردات مواد شوینده از کشور‌های حوزه خلیج فارس 


رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تصریح کرد: فعالان این صنف همانند سایر اصناف، در جهت تحقق رونق تولید گام‌های بلندی برداشته اند و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال برنامه‌های خوبی را برای تحقق آن اجرایی کنیم.

وی در ادامه از سوءاستفاده برخی سودجویان در این بازار گفت: برخی از تولید کنندگان به دلیل افزایش نرخ ارز ، کالایی را که با ارز ارزانتر تولید کرده اند به نرخ ارز روز می فروشند تا برای جایگزینی آن با مشکل مواجه نشوند که البته باید برای این موضو ع نیز راهکاری اندیشیده شود.

قهرودی ادامه داد: هم اکنون واحد‌های تولیدی، نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ندارند و می‌توانند افزایش متعارف قیمت‌ها را مدنظر قرار دهند، اگر قیمت‌ها خارج از عرف سازمان حمایت باشد از سوی انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، کنترل و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده با بیان اینکه ایران، در بخش تولید محصولات شوینده از قابلیت‌های بسیاری بالایی برخوردار است، افزود: خوشبختانه تا حدی توانسته ایم مشکلات مربوط به این صنف را به حداقل برسانیم، اما امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

به گفته قهرودی، باید تلاش شود که دست دلالان و سوءاستفاده گران در بازار کوتاه شود که این مهم، تنها با ثابت ماندن قیمت در بازار میسر می‌شود.

انتهای پیام/

ایران، در بخش تولید محصولات شوینده از قابلیت‌های بسیاری بالایی برخوردار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار