آیت‌الله سبحانی:

برخی در کشور نخبگان را نسبت به آینده ناامید می‌کنند

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه برخی در کشور بذر یاس می‌پاشند و نخبگان را نسبت به آینده ناامید می‌کنند گفت: ضرر این گروه برای انقلاب بسیار زیاد است و این افراد هم در داخل و هم در خارج از کشور حضور دارند.

برخی در کشور نخبگان را نسبت به آینده ناامید می‌کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد گفت: امروز عده‌ای در کشور بذر یاس می‌پاشند و نخبگان را نسبت به آینده ناامید می‌کنند، ضرر این گروه برای اسلام و انقلاب بسیار زیاد است و این افراد هم در داخل و هم در خارج از کشور حضور دارند. 

وی افزود: علم پیامبر (ص) عظیم بوده و ایشان احتیاجی به اجتهاد ندارند. قرآن، جبرئیل و وحی در اختیار پیامبر (ص) است و نیازی به اجتهاد ندارند و این اجتهاد مختص دیگران است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اگر منافقین به جهاد تبوک می‌رفتند نه تنها خیری نداشتند، بلکه شر و جاسوسی از خود به‌جای می‌گذاشتند و به همین دلیل جهاد این منافقین به صلاح اسلام نبود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: به همین دلیل پیامبر (ص) با درخواست منافقین مبنی بر اجازه برای به جهاد نرفتن موافقت می‌کردند به اعتقاد شیعیان پیامبر (ص) نه گناهی کرده‌اند و نه خطایی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: مشورت ما با مشورت پیامبر (ص) متفاوت است، مشورت ما به دلیل کشف حقیقت است، اما مشورت پیامبر (ص) به دلیل اهمیت دادن به شخص مقابل است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: ما شیعیان اعتقاد داریم که همان گونه که پیامبر (ص) در دریافت وحی معصوم است در احکام و مسائل زندگی نیز معصوم است و برای اینکه مردم اعتماد پیدا کنند انبیا باید در بیان احکام و مسائل زندگی معصوم باشند.

انتهای پیام/ح

صحبت های آیت الله سبحانی درباره جهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.