برداشت گندم در ۹ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت گندم در سطح ۹ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان به اتمام رسیده است.

برداشت گندم در ۹ هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام حیدر زورقی سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال از گندم زار‌های این استان ۱۰۰ هزار تن محصول تولید و کشاورزان بیش از ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را تحویل سیلو‌ها دهند.

وی افزود: همزمان با برداشت گندم ۱۱ مرکز خرید گندم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی وسازمان تعاون روستایی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون بیش از هشت هزار و ۲۵۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری و به سیلو‌ها حمل شده است.

وی بیان کرد: پنج هزار و ۵۰ تن از کل گندم خریداری شده بذریست که توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان و بلوچستان برای کشت در سال زراعی ۹۸-۹۹ با قیمت حدود ۲ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده و این روند تا تأمین بذر مورد نیاز استان ادامه دارد.

ذورقی ارزش گندم‌های خریداری شده را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مطالبات گندم کاران بر اساس میزان گندم تحویلی حداکثر تا ۴۸ پس از تحویل گندم از طریق بانک کشاورزی به حساب شخصی کشاورزان واریز می‌شود.

انتهای پیام/گ

برداشت گندم در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار