معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر:

هدف جهاد کشاورزی مبارزه با ملخ بدون خسارت است/ مردم و دستگاه‌های مختلف همکاری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هدف اصلی ما این است که مبارزه با ملخ‌ها بدون بروز خسارت یا با کمترین خسارت صورت گیرد.

خسرو عمرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: اگرچه سمپاشی برای محیط زیست عوارضی در پی دارد، اما به دنبال آن هستیم که عوارض را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: با اطلاع رسانی و مراقبت‌های صورت گرفته تا کنون گزارشی از تلفات بر روی پرندگان، دام‌های اهلی و زنبور‌های عسل نداشته ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تا کنون مبارزه علیه ملخ‌ها در ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر انجام گرفته است، بیان کرد: ۳۰ گروه با صد دستگاه سمپاش، یک دستگاه هواپیما و هشت دستگاه ماشین یو ال وی (ulv) مبارزه را انجام می‌دهند.

عمرانی با اشاره به فراوان بودن ملخ‌ها، گفت: ۱۵ درصد از عملیات مبارزه هوایی و ۸۵ درصد زمینی است و بیشتر مبارزه با ملخ‌ها در مناطق صعب العبور و عرصه‌های طبیعی صورت می‌گیرد.

وی پیش بینی کرد مرحله دوم مبارزه با پوره ملخ‌ها تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده ادامه داشته باشد.

ورود مرحله سوم ملخ‌های مهاجر به کشور و استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: گزارش‌هایی از سازمان خواربار جهانی (فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر ورود مرحله جدید ملخ‌های مهاجر به کشور و استان بوشهر اعلام شده و باید برای مبارزه آمادگی کامل را داشته باشیم.

عمرانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مبارزه با ملخ‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: به تازگی با ظهور ملخ‌های بالغ و حرکت آن‌ها به سمت مزارع و باغ‌ها مناطقی خاص به طور بسیار محدودی خسارت دیده‌اند.

وی از مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست که برای مبارزه با ملخ با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

برداشت خرما امسال افزایش می‌یابد

وی در بخش دیگری از این گفتگو به وضع نخلستان‌های استان اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۶۰ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید شد و پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۱۶۵ هزار تن برسد.

افزایش بیش از ۷ برابری خرید گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، تامین بذر مناسب، انجام عملیات مدیریتی کشاورزان و بهبود مکانیزاسیون بخش کشاورزی شاهد افزایش برداشت گندم در استان بوشهر بوده‌ایم.

عمرانی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱۳ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شده است، بیان کرد: پیش بینی تولید گندم در استان بوشهر ۱۴۰ هزار تن است که امیدواریم ۱۲۰ هزار تن از آن به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شود

وی تاکید کرد: بیشتر مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک

مبارزه علیه ملخ‌ها در ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.