طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بهار

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهار گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه این شهرستان آغاز شد و تا پایان ماه ادامه دارد.

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن نوروزی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهار با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ضیافت الهی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان است گفت: ایجاد فضای معنوی برای مردم به ویژه نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس بقاع متبرکه از دیگر اهداف طرح ضیافت الهی است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح، فضای بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان غبارروبی، عطر افشانی، نظارت و آماده سازی شد اضافه کرد: همچنین آیین استقبال از ماه مبارک رمضان با سخنرانی روحانیون و ادعیه خوانی در بقاع متبرکه انجام شد.

نوروزی ادامه داد: قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و عقیل(ع)، میرشمس الدین(ع) روستای زاغه و امامزاده بی بی شرف (ع) لالجین و امامزاده شریف(ع) روستای همه کسی در راستای طرح ضیافت الهی اجرا می‌شود.

وی از فعال کردن پایگاه های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت، نصب دعاهای ماه مبارک رمضان در بقاع، برپایی مراسم شب‌های قدر، افطار ساده و گفتمان‌های دینی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بهار با اشاره به اینکه ۵ مبلغ در راستای اجرای این طرح در شهرستان به فعالیت تبلیغی و فرهنگی خواهند پرداخت ابراز کرد: برنامه تفسیر قران کریم و افطاری ساده در مرقد آیت الله بهاری(ره) این شهرستان در این ایام برگزار می‌شود.

وی به برگزاری محافل انس با قرآن کریم اشاره و بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، محفل انس با قران کریم در مسجد روستای خوشاب سفلی و مسجد روستای بابا علی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ش

برنامه های ماه مبارک رمضان در بهار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار