رئیس شورای شهر تهران:

وظیفه شهرداری توسعه زیرساخت‌های شهری است

هاشمی گفت: وظیفه شهرداری تهران توسعه زیرساخت‌های شهری است و این امر با درآمد‌های پایدار محقق می‌شود.

///به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و چهلمین جلسه این شورا که امروز برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم دستاورد ما از ماه مبارک رمضان صبر و مدارا و توجه به نیازمندان و همنوعان خود باشد.

هاشمی افزود: در ایامی هستیم که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در دستور کار است.

رییس شورای شهر تهران همچنین افزود: در اینجا باید از دولت گلایه کنم کلیات این لایحه مالیات بر ارزش افزوده مدیریت شهری که همان مالیات است را به شکلی تصویب کرد که به خزانه دولت واریز شود.

هاشمی ادامه داد:، اما از مجلس شورای اسلامی باید تشکر کنم که با پیگیری‌های لازم و به موقع جزئیات این لایحه را برای بازنگری به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داد.

وی بیان کرد: تشکر دیگر من از رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی است که دغدغه اعضای شورای شهر را محترم شمرده اند و برای بازنگری در برخی از مواد این لایحه، جزئیات این کلیات را دوبار مورد بازنگری قرار داد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: وظیفه شهرداری تهران توسعه زیرساخت‌های شهری است و این امر محقق نمی‌شود مگر این که درآمد‌های پایدار شهری که یکی از آن‌ها مالیات است محقق شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر منبع درآمد پایدار شهرداری که همان مالیات است کاهش پیدا کند مدیریت شهری برای جهت تامین مالی مدیریت شهر باید به سمت تحقق درآمد‌های ناپایدار برود

هاشمی یادآور شد: یکی از این درآمد‌های ناپایدار شهر فروشی یا همان تراکم شهری است و از مجلس شورای اسلامی می‌خواهند که با بازنگری در  کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده از شهر فروشی شهرداری جلوگیری کند.

رئیس شورای شهر تهران اشاره کرد: در حال حاضر شورای شهر و مدیریت شهری جهت مدیریت و توسعه شهری با کمبود بودجه مواجه است.

هاشمی در پایان گفت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که با بازنگری در جزئیات برخی از بند‌های این لایحه مشکلات مدیریت پایتخت را دوچندان نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار