آتش سوزی‌های تابستانی بعد از بارندگی‌های بهاری

مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان راز و جرگلان نسبت به وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در تابستان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، الیاس یزدانی مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان راز و جرگلان گفت: پوشش گیاهی تا ۹۰ درصد از فرسایش خاک و بارندگی‌های سیل آسا جلوگیری می‌کند، اما عمر برخی گیاهان بسیار کم است و بعد خوشه دهی خشک می‌شود که زنگ خطر را ایجاد می‌کند که با هر جرقه‌ای آتش سوزی رخ دهد.

یزدانی افزود: جهت جلوگیری از این اتفاق نیازمند همکاری مردم و تدابیر سازمان حفاظت خاک و آبخیزداری و منابع طبیعی هستیم.

وی تاکید کرد:آتش سوزی خطری هولناک‌تر از سیل می‌تواند باشد چراکه بزرگترین خطر منابع طبیعی کشور محسوب می‌شود که اغلب توسط گردشگران آماتور در دامان طبیعت رخ می‌دهد.

یزدانی بر ضرورت فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص نحوه ورود به طبیعت و خروج از آن تاکید کرد و گفت: حتی یک بطری شکسته شیشه‌ای و یا یک بطری آب معدنی با چندین قطره آب موجود در آن می‌تواند نور خورشید را متمرکز و ایجاد آتش سوزی کند.

وی افزود: علاوه بر اینکه گیاهان چند ساله بار دهی خوبی دارند گیاهان یک ساله نیز رشد خوبی دارد و مردم در حال جمع آوری گیاهان دارویی و همچنین علوفه فصل زمستان دام‌های خود در مزارع و باغات هستند.

یزدانی گفت: این شهرستان دارای ۱۸۰ هزار هکتار مرتع، ۶۷ هزار هکتار جنگل و دو منطقه قرق شده گونیگ و تازه قلعه هر کدام به مساحت۵ هزار هکتار است.

انتهای پیام/ط


هشدار یک مسئول نسبت به وقوع آتش سوزی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.