عضو انجمن نجوم ایران:

بیش از ۱۵۰ آیه قرآن راجع به علم نجوم و کیهان شناسی است

عضو انجمن نجوم ایران در همایش اراک گفت: بیش از ۱۵۰ آیه قرآن راجع به علم نجوم و کیهان شناسی است.

بیش از ۱۵۰ آیه قرآن راجع به علم نجوم و کیهان شناسی استسید حسین امیدیانی عضو انجمن نجوم ایران در حاشیه همایش علمی و نمایشگاه نجوم در قرآن که در اراک برگزار شددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت:  قرآن کریم کتاب هدایت است که بیش از ۱۵۰ آیه این کتاب هدایت راجع به علم نجوم و کیهان شناسی، خلقت آسمان‌ها و زمین و ستارگان و حرکت‌های آنها و مرگ ستارگان و نکات بسیار بسیار اساسی در این زمینه است که قرآن کریم آورده است.

امیدیانی افزود: علاقمندانی در این زمینه در ایران و در کشور‌های اسلامی که کار کردند و کتاب‌هایی در خصوص اعجاز علمی قرآن نوشته شده که در زمینه‌های مختلف موجود است و در این کتاب‌ها جملات زیبایی در خصوص اعجاز علمی قرآن نوشته شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه عرض کنم که در قرآن اشاره شده که خورشید در حال حرکت است در حالی که در زمان نزول این آیه هیئت بطلمیوسی در اروپا حاکم بود و ستارگان جزو ثوابت بودند و در این زمان قرآن حرکت خورشید را مطرح می‌کند.

عضو انجمن نجوم ایران ادامه داد: از دیگرنمونه‌ها اینکه خداوند در سوره ذاریات آیه ۴۷ می‌فرماید ما آسمان را خلق کردیم و همواره آن را وسعت می‌دهیم یعنی همواره جهان در حال انبساط بوده و الان هم که صحبت می‌کنیم در حال انبساط و فضا در حال گسترش است و عالم مدام بزرگ میشود و این موضوع را در سال ۱۹۲۹ ادوین هابل کشف و ثابت کرد.

وی بیان کرد: در قرآن از مرگ ستارگان و خورشید سخن گفته شده و اکنون ثابت شده که همه این‌ها یک روزی از بین می‌روند و سوخت خورشید که هلیوم است یک زمانی تمام می‌شود و خورشید از بین می‌رودو ستارگان دیگر هم همین طور هر کدوم یک عمری دارند.

بیش از ۷۵۰ آیه قرآن کریم راجع به علوم مختلف است

امیدیانی تصریح کرد: آیات قران راجع به علوم تغذیه علوم تجربی، خلقت زمین و آسمان و کوه و دریا و حیوانات گیاهان و جانداران انسان و رعد و برق و مسائل به این ترتیب در این میان تقریبا بیش از ۷۵۰ آیه قران کریم راجع به این علوم است.

در همایش علمی نجوم در قرآن به مناسبت ماه رمضان و روز جهانی نوجوم در اراک همایش پژوهش‌ها و بررسی‌ها مربوط به نجوم ارائه و در حاشیه این همایش، نمایشگاه نجوم و ستاره شناسی برگزارشد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: اخبار علمی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.