۲۸ اردیبهشت بازدید از موزه‌ها رایگان است

بازدید از تمامی موزه‌های کشور، در روز ۲۸ اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی موزه‌ها رایگان است.

محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌های اداره کل امور موزه‌های کشور برای روز جهانی موزه‌ها را تشریح کرد و گفت: ۲۸ اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه‌ها شناخته می‌شود و در این روز تمامی موزه‌ها در سطح کشور رایگان هستند و همه می‌توانند از موزه‌ها بازدید کنند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که در روز جهانی موزه‌ها، ساعت کار موزه‌های کشور را دو ساعت افزایش دهیم تا مردم بتوانند در این روز تا ساعت ۸ شب از موزه‌های کشور بازدید کنند.

مدیر کل امور موزه‌های کشور در خصوص برنامه‌های اداره کل موزه‌های کشور برای فرارسیدن هفته میراث فرهنگی نیز گفت: چون بسیاری از افراد برای شرکت در مراسم این هفته باید از شهرستان‌ها به تهران می‌آمدند، معاونت میراث فرهنگی تصمیم گرفت مراسم را به تعویق بیندازد و زمان اجرایش به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

کارگر گفت: موزه‌ها نیز یکی پس از دیگری افتتاح می‌شوند. ما در هفته پیش رو در بسیاری از استان‌ها و شهر‌های کشور از جمله استان گلستان، استان اصفهان و استان خراسان رضوی شاهد افتتاح موزه‌های جدید خواهیم بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار