برداشت غیر مجاز در زمان ثبت نام کارت سوخت المثنی

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی ثبت نام کارت سوخت المثنی از طریق سایت‌های جعلی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: اخیرا سود جویان با طراحی سایت‌های جعلی یا با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی دولت همراه و یا با سامانه‌های پیامکی مختلف با مضمون آخرین مهلت ثبت نام کارت سوخت و با دریافت کارمزد ۲۰ هزار ریالی قصد به سرقت بردن اطلاعات بانکی شهروندان را دارند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سایت https://www.niopdc.ir متعلق به پورتال اطلاع رسانی شرکت فرآورده‌های نفتی است که کلاهبرداران با جعل این سایت و هدایت آن به درگاه پرداخت جعلی اقدام به برداشت مبالغی از حساب شهروندان می‌کنند.

وی گفت: برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به آدرس سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده و با ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

یادگارنژاد این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و در توصیه به شهروندان تاکید کرد: به منظور دریافت نسخه اصلی اپلیکیشن مربوطه به مارکت‌های معتبر و داخلی مراجعه کرده و از مراجعه به سایر منابع خودداری کنند.

وی با اشاره به احتمال سوء استفاده کلاهبرداران سایبرى از متقاضیان کارت سوخت تصریح کرد: شهروندان گرامى با توجه به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی براى ثبت نام کارت سوخت از یکی از سه روش ذیل استفاده کرده و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.


۱. روش اول ثبت‌نام مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ و با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری اقدام کنند.


۲. روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات است که ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.


۳. روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.
نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است.


• سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
• ایران اپس (iranapps.ir)
• کافه‌بازار (cafebazaar.ir)
• اپ‌استور (appstore.ir)

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۲۴۶۰۳، ۲۱۸، ۰۳۴ به صورت شبانه آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
انتهای پیام/ی

مواظب کلاهبرداران اینترنتی باشید

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار