کتاب دفاع مقدس؛

رونمایی ۴۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در لرستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۴۰ کتاب حوزه دفاع مقدس سوم خرداد ماه در لرستان رونمایی می‌‍‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ حجت الله ناصر پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  از رونمایی ۴۰ کتاب حوزه دفاع مقدس خبر داد و اظهارداشت: این کتاب‌ها سوم خرداد ماه ۹۸ در خرم‌آباد رونمایی می‌شوند.

ناصرپور یکی از اهداف نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را جلوگیری از انحراف واقعیت‌های ۸ سال دفاع مقدس دانست و افزود: برای چاپ و نشر این ۴۰ کتاب سال گذشته ۵۲ جلسه کارشناسی در شورای نظارت بر نشر دفاع مقدس تشکیل شد.

وی هدف از چاپ این کتاب‌ها را تولید ادبیات صلح نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: وقتی کسی این کتاب‌ها را بخواند حقانیت نظام، تشیع و حقانیت رزمندگانی که ۸ سال در دفاع مقدس تلاش کردند برای او مشخص می‌شود که در راه صلح و حفظ ارزش‌های انسانی بوده، چون اسلام یک دین فراگیر و مربوط به آحاد بشریت است، چون دین، دین بشریت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: ما طلایه‌داران صلح هستیم و آنچه که به عنوان کتاب چاپ می‌کنیم محتوا، گفته‌ها و آثار ملموس و ناملموس آن همه گویای ادبیات صلح زیبایی است که نشان از گفتمان الهی شریعتمدار دارد و این ۴۰ کتاب با این گفتار، محتوا و دیدگاه آماده شده‌اند.

سرهنگ ناصرپور گفت: در آنچه که معطوف به موزه‌ها و بحث مرکز فرهنگی است بیشتر تاکید بر این داریم که عنوان مرکز فرهنگی مقدم بر اسم موزه است و از آن به عنوان «مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس» یاد می‌کنیم، علت این است که مسائل فرهنگی یک مسائل پویاست و موزه ثابت و صامت نیست که هیچ حرکت و پویایی در آن نباشد.

وی تصریح کرد: اسم مرکز فرهنگی را بر موزه مقدم کرده‌ایم امسال نیز سازمان ایکوم که مربوط به میراث فرهنگی است شعار سالش را «هر موزه یک کانون فرهنگی» قرار داده است؛ این مرکز فرهنگی مطرح می‌کند که مرکز فرهنگ، پویایی، ارزش‌های فرهنگی، آداب و رسوم در موزه‌ها باید به شکلی پویا قالب بگیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: معمولا موزه‌های نظامی پویش ویژه‌ای دارند و کشور‌هایی که جنگ طلب بوده‌اند بحث جنگ و افتخارات خود را مطرح می‌کنند، اما ما یک نگاه کاملا متفاوت، بسیار زیبا، ارزشی و مهم داریم و وقتی از جنگ یاد می‌کنیم واژه «جنگ» را به کار نمی‌بریم و می‌گویم «دفاع مقدس».

ناصرپور با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه ما باید مبین ادبیات صلح باشد اظهارداشت: با پشتوانه گفتمان الهی شریعتمدار که پشتوانه فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ما به دنبال این هستیم که نشان دهیم آنچه که در ۸ سال دفاع مقدس به عنوان ارزش از آن یاد می‌کنیم در واقع هویت ملی ما را تشکیل می‌دهد و ساختار فکری اندیشه ماست و این ساختار فکری و اندیشه اصلا جنگ طلب نیست و ما خوهان صلح هستیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات گسترده بیت المقدس در سوم خرداد سبب شد نظام جمهوری اسلامی در سطح جهانی معرفی شود افزود: پیوند وثیق بین ولایت و مردم در این عملیات نمود و جلوه زیبایی داشت و حتی دشمن تصور نمی‌کرد که ما بتوانیم نیرو‌های بسیار زیاد عراقی را شکست دهیم بنابراین دنیا تکان خورد و فهمید نظام جمهوری اسلامی با مادیات حساب و کتاب ندارد.

نامه پایداری ۱ و ۲، چهلچراغ، نگاره‌های جاودانه، ایستاده‌تر از کوه، سلول‌های انفرادی ۱ و ۲، ذره بین و برف، سرود سجده باران، معمای ۵ ضلعی، فصل رویش، رسول آفتاب، مردی به نام اسلام، آیه‌های استقامت، مردان آسمانی، خاک و خون، مهتاب و باروت ۱، هناسه، آرزو‌های محمد جهان، شجاع نبرد، همپای نقش آفرینان ۱ و ۲، خلوص کامیاب، از ماووت تا گرده رش، ناصر لشگر، برادران باغ بهشت، اقلیم حماسه‌ها، جاودانه تاریخ، بیست و شش، نود و یک، از بهشتی تا خانطومان، بابای قهرمان، سفری تا سرزمین ملایک، مرگ برمرگ، پرچمدار شلمچه، پرستار انقلابی، فاتح دژ هلالی، در کوچه آفتاب، دروازه بانان بهشت، عاشقانه‌های دو همخطی و به روایت اسناد از جمله ۴۰ کتابی است که سوم خرداد در خرم‌آباد رونمایی می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

۴۰ کتاب حوزه دفاع مقدس در لرستان رونمایی می‌‍‌شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.