رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم عنوان کرد؛

نبض کند صنعت چاپ و نشر قم /۱۲۰ چاپخانه در معرض تعطیلی/کمبود مواد اولیه صنعت چاپ در قم

محمودیان گفت: حال و هوای صنعت چاپ استان رو به وخامت است وممکن است نتوانیم هیجانات ناشی از کمبود‌ها را کنترل کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مجتبی محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم گفت:سعی کردیم خواسته‌های خود را به‌عنوان صنعتی فرهنگی و هنری به‌صورت قانونمند بیان کنیم، اما اگر وضعیت صنعت چاپ به همین منوال پیش برود، ممکن است نتوانیم هیجانات ناشی از کمبود‌ها را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه کسی پاسخگوی گرانی کاغذ و کمبود زینگ در چاپخانه‌ها نیست، عنوان کرد: سعی کردیم که با نرخ دولتی زینگ خریداری کنیم، اما تنها یک‌دهم میزان درخواستی ما زینگ به صنعت چاپ اختصاص داده شد، همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران که سرمایه خود را در پیش‌خرید زینگ هزینه کرده بودند از دی‌ماه سال گذشته تاکنون منتظر رسیدن زینگ هستند، اما وزارت ارشاد اجازه دادن زینگ به سرمایه‌گذاران را صادر نکرده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به کمبود مواد اولیه صنعت چاپ از جمله زینگ و کاغذ ابراز کرد: متأسفانه علی‌رغم مکاتباتی که با مسئولان و نهاد‌های مختلف داشتیم هیچ کس به درخواست ما در مورد تأمین مواد اولیه چاپخانه‌ها پاسخ نداد.

محمودیان با تأکید بر اینکه لازم است کار‌های بخش خصوصی به متخصصان آن واگذار شود، عنوان کرد: در استان قم ۴۰۰ واحد در رسته‌های مختلف در حال فعالیت هستند که بیش از ۴ هزار خانوار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از این راه ارتزاق می‌کنند.

وی یادآورشد: مردادماه سال گذشته مجوز واردات ۱۰۰۰ تن کاغذ را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتیم که از اوایل مهرماه درخواست ما در صف نوبت بانک مرکزی قرارگرفته، اما هنوز جوابی داده نشده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلی قریب به ۱۲۰ چاپخانه در استان تصریح کرد: سال جدید ۳۴ درصد افزایش حقوق کارگران را به همراه داشته که اگر واحد‌های صنفی صنعت چاپ نتوانند هزینه‌هایشان را به دلیل کمبود کاغذ و زینگ و سایر اقلام پوشش دهند، مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه کارمندان و کارگران صنعت چاپ از افراد فرهنگی و فرهیخته تشکیل شده است، افزود: حال و هوای صنعت چاپ استان رو به وخامت است به حدی که مراسم ترحیم صنعت چاپ را به‌زودی خواهیم گرفت و صد‌ها کارگر و کارمند در این زمینه خانه‌نشین می‌شوند.

انتهای پیام/ح

صنعت چاپ و نشر قم در کما؛ ۱۲۰ چاپخانه در معرض تعطیلی

برچسب ها: بازار نشر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.