ایجاد ۳۸۸۰ فرصت شغلی در بازسازی مناطق سیلزده لرستان

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: ایجاد سه هزار و ۸۸۰ فرصت شغلی در بازسازی مناطق سیلزده استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: ایجاد سه هزار و ۸۸۰ فرصت شغلی در بازسازی مناطق سیلزده استان پیش بینی شده است.

 علی آشتاب افزود: دغدغه اصلی مردم این مناطق، معیشت و بیکاری است که اگر برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده نشود با سیل مهاجرت روبرو خواهیم شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر اقداماتی صورت گرفته تا کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند بیمه بیکاری دریافت نمایند که تمام فرآیند زمانبر برای دریافت بیمه بیکاری حذف شده و ظرف مدت یک ساعت خدمات به این افراد ارائه می‌شود.
آشتاب با تاکید بر احیای مشاغل آسیب‌دیده ناشی از سیل اظهار داشت: در این راستا طرحی تهیه و اطلاعات آن برای معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح چنانچه مردم در بازسازی مناطق سیلزده مشارکت داشته باشند حقوق ۱۰۰ روز کارگران توسط وزارت کار تامین می‌شود که می‌توان در کار‌هایی همچون لایروبی باغات ودرختان، بازسازی معابر و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج و کودکان برای ۲۲۰ نفر شغل ایجاد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به به کارگیری افراد متخصص در حوزه‌های بهداشتی نیز گفت: به منظور ترمیم اشتغال آسیب‌دیده از سیل، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای لرستان مصوب شده تا به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
آشتاب با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی نیز بدون محدودیت رسته در مناطق سیلزده پرداخت می‌شود افزود: همچنین مقرر شده صندوق بیمه کارآفرینی تسهیلاتی در حوزه اصناف اعطا کند.
وی اضافه کرد: برای ۶ هزار کسبه پیشنهاد تسهیلات داده شده، اما بیشترین آسیب در زمینه تجهیزات است که تامین آن با مشکل مواجه شده است
بر اساس آمار اولیه ۱۸ هزار فرصت شغلی بر اثر سیل لرستان از دست رفته است.
سه هزار و ۹۵۰ واحد صنفی با برآورد خسارت ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بر اثر سیل آسیب دیده اند.
۱۱۴ واحد صنعتی با برآورد ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت دیده و زیرساخت‌های ۱۷ واحد در شهرک‌ها و نواحی استان نیز خسارت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریالی سیل را متحمل شدند.

انتهای پیام /ب

۳۸۸۰ فرصت شغلی در بازسازی مناطق سیلزده لرستان ایجاد می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.