سرعت وزش باد در زاهدان به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید/دید در زاهدان ۳۰۰۰متر کاهش یافت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت لحظه ای وزش باد در زاهدان عصر امروز به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

غلظت گردوغبار در هوای زابل به ۹ برابر حد مجاز رسید/ دید افقی در زهک به ۸۰۰ متر کاهش یافت محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت : وزش این باد و گردوخاک سبب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه بین‌المللی زاهدان به ۳۰۰۰ متر کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه الگوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه نیز در شمال استان آغاز شده است، افزود: امروز وزش باد شدید و گردوخاک در این منطقه سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 1365 میکرو گرم بر مترمکعبف معادل 9 برابر حد مجاز برسد.

وی ادامه داد: تا عصر امروز بیشینه سرعت لحظه ای باد در ایستگاه هواشناسی زابل به 83 کیلومتر بر ساعت رسید و سبب خیزش گردوغبار، کاهش شدید دید افقی و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد.

دیانتی گفت: شدت باد به حدی بود که دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 1500 متر کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز سرعت وزش باد در زهک، دیگر شهرستان شمالی استان نیز به 58 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در زهک را به 800 متر کاهش داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون به صورت موقت از سرعت وزش باد در شمال استان کاسته شده است، گفت: با کاهش سرعت وزش باد و غلظت ذرات معلق در هوا، شرایط کیفی هوا شهرهای شمال استان نیز به محدوده طبیعی خود بازگشته است.

وی در ادامه گفت: براساس خروجی مدل های پیش یابی، انتظار می رود وزش باد شدید و گردوخاک تا پنجشنبه در شمال استان ادامه داشته باشد.

این شرایط سبب کاهش دید افقی در شهرها و برخی محورهای موصلاتی شمال استان نظیر بخش هایی از محورهای زابل - زاهدان، زابل - زهک، زابل - هیرمند، زابل - نیمروز و زابل - نهبندان خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

وجود گرد و غبار در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار