ان‌تی‌وی: سیاست فشار حداکثری ترامپ باعث ناامنی بیشتر جهان است

شبکه ان‌تی‌وی آلمان با انتقاد از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود جهان را به جایی امن‌تر تبدیل کند اما باعث ناامنی بیشتر جهان شد.

ان‌تی‌وی: سیاست فشار حداکثری ترامپ باعث ناامنی بیشتر جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان‌تی‌وی، این شبکه آلمانی در گزارشی اعلام کرد: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود جهان را به جایی امن‌تر تبدیل کند، اما اکنون شاهد از سرگیری آزمایش‌های موشکی کره شمالی هستیم، مخالفان ونزوئلا به دنبال مداخله نظامی خارجی در کشورشان هستند و بحران برجام موجب بی ثباتی در خاورمیانه شده است.»

بر این اساس ایالات متحده در میان یک طوفان سیاسی است که عامل آن کاخ سفیده بوده است.

در چنین شرایطی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با سفر به بروکسل و دیدار با مقام‌های اروپایی و سپس سفر به سوچی و دیدار با مقام‌های روسیه، به دنبال آرام کردن اوضاع است.

به نوشته ان‌تی‌وی، ماموریت پمپو در این سفر‌ها رایزنی با مقام‌های اروپا و روسیه در مورد سه موضوع مهم است.

از سرگیری آزمایش‌های موشکی کره شمالی با وجود فشار‌های پی در پی آمریکا به پیونگ یانگ، شکست تلاش اپوزیسیون ونزوئلا برای کودتا و خطر ملغی شدن توافقنامه هسته‌ای با ایران که پس از ۱۳ سال مذاکره طاقت فرسا بین دیپلمات‌های غربی، روسی، چینی و ایرانی به دست آمده است.

این اتفاق‌ها در حالی رخ داده که ترامپ در سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، ادعا کرد هسته اصلی سیاست خارجی وی ایجاد جهانی با ثبات است.

با این حال برآیند سیاست خارجی دولت وی تنها موجب ناامنی و افزایش تنش‌ها شده است.

ان‌تی‌وی تاکید کرد: «با گذشت سه سال از اجرای سیاست خارجی جدید آمریکا که مبتنی بر فشار حداکثری به مخالفان واشنگتن است، شاهد افزایش حداکثری خطر بی ثباتی در جهان هستیم.»

بر این اساس، سیاست کنونی نتیجه حضور افرادی مانند ژنرال اچ آر مک مستر و سپس جان بولتون به عنوان مشاوران امنیت ملی و نیز مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه در دولت ترامپ بوده است.

این شبکه آلمانی تاکید کرد که سیاست یکجانبه گرایی آمریکا از جمله در مسئله خروج از برجام موجب انزوای این کشور در جامعه جهانی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار