پایان همکاری نیروی دریایی آمریکا و اسپانیا در خلیج فارس

رسانه‌های اسپانیا می‌گویند وزیر دفاع این کشور دستور توقف همکاری نیروی دریایی این کشور با ناوگروه ابراهام لینکلن آمریکا را صادر کرده است.

پایان همکاری نیروی دریایی آمریکا و اسپانیا در خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا دستور داد ناوچه این کشور هر چه سریعتر همکاری خود با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را متوقف کند.

بنا به گزارش پایگاه اسپانیایی «elpais»، وزیر دفاع اسپانیا اخیراً اعلام کرده مادرید هیچ تمایلی به تنش ناخواسته ندارد و دستور داده است ناوچه «مِندز نوانِز» این کشور هر چه سریعتر همکاری خود را با ناوگروه ابراهام لینکلن آمریکا متوقف و خلیج فارس را ترک کند.

ناوگروه ابرهام لینکلن آمریکا هفته گذشته طبقه برنامه عادی خود وارد آبهای خلیج فارس شد، اما جان بولتون ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد این ناو گروه «برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ایران علیه منافع آمریکا و متحدانش» به منطقه اعزام شده است.

شماری از رسانه‌ها و مقامات آمریکایی این اظهارات مشاور امنیت ملی دولت ترامپ را رد و جان بولتون را متهم کردند که قصد سوء‌استفاده از روال عادی و همیشگی اعزام ناوگروه ابراهام لینکلن به منطقه را برای ایجاد فضای تبلیغاتی علیه ایران دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار