لیگ برتر فوتسال ایران در مسیر یکنواخت شدن

برخی کارشناسان و صاحب نظران فوتسال بر این عقیده اند که لیگ برتر فوتسال سال هاست دچار یکنواختی شده و پویایی لازم را ندارد.

لیگ برتر فوتسال ایران در مسیر یکنواخت شدنبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برتر فوتسال در ایران از سال ۱۳۸۲ و با حضور ۱۴ تیم به صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کرد. قهرمان لیگ برتر در ایران جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را به دست می‌آورد و قهرمان بازی‌های آسیایی به مسابقات جام باشگاه‌های جهان راه پیدا می‌کند، این در حالی است که تیم‌های ایرانی همیشه یک پای مسابقات جام باشگاه‌های جهان هستند.

لیگ ما چند سالی است که جذابیت و پویایی خود را از دست داده است، به طوری که تمام فوتسالیست‌ها از کارشناسان گرفته تا مربیان تیم ملی به این مسئله اذعان دارند که لیگ ما پویایی سابق را ندارد.

در لیگ ما تیم‌هایی همچون منصوری قرچک، دبیری تبریز، فولاد ماهان اصفهان که سابقه چند بار قهرمانی به صورت متوالی را دارند به یک باره از صحنه رقابت‌ها خارج می‌شوند و دیگر اثری از آن ها در لیگ برتر نمی‌بینیم.

بعضی از این تیم‌ها فقط به خاطر مسائل مالی مجبورند که قید تیمداری را بزنند و با واگذاری امتیاز تیم خود به دیگر تیم‌های شهرستانی بودجه باشگاه را تامین کنند.

درست است که شرایط اقتصادی ما در فوتسال با دیگر تیم‌های معروف سطح جهان قابل قیاس نیست، اما می‌بینیم که وقتی تیم ملی کشورمان با تیم‌های بزرگ دنیا روبرو می‌شود، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای می‌تواند این تیم‌ها را با قدرت شکست دهد.

لیگ ما اگر از لحاظ اقتصادی تامین باشد می‌توانیم لیگ قوی و پویایی داشته باشیم و به جای دو تیم در کورس قهرمانی، از چند تیم قدرتمند در این رقابت ها بهره ببریم.

اما وقتی شاهدیم فقط دو تیم از لحاظ اقتصادی در ایران تامین هستند، بازیکنان ملی پوش ما هم ترجیح می‌دهند که فقط به این دو تیم نقل مکان کنند و تیم‌های دیگر نمی‌توانند از بازیکنان ملی پوش استفاده کنند، زیرا توان مالی آن را ندارند که بخواهند بازیکن و یا حتی سرمربی بزرگ برای تیمشان بیاورند.

امید داریم که با به روی کار آمدن رئیس جدید سازمان لیگ فوتسال سال بعد شاهد یک لیگ پویا باشیم، لیگی که در شان سومی جهان فوتسال ایران ما باشد.

دو تیم در لیگ ما قهرمانی را بین خودشان تعارف می کنند

حسین شمس در مورد لیگ برتر فوتسال گفت: هیچ پیشرفتی در لیگ برتر فوتسال دیده نمی شود به جزء دو تیم که هر ساله قهرمانی و نایب قهرمانی را بین خودشان تعارف می کنند، بقیه تیم ها باید برای مقام سومی و چهارمی مبارزه کنند.

تیم های لیگ برتر باید از نظر اقتصادی تامین باشند

محمد ناظم الشریعه درباره لیگ برتر در فصل گذشته گفت: در لیگ برتر ما باید بازیکنان جدیدی را عرضه کنیم و بعد بتوانیم به تیم ملی اضافه کنیم. اگر از نظر اقتصادی تیم های تامین باشد آن وقت ما می بینیم که به جای آن که دو تیم در کورس قهرمانی باشند، ۶ تیم و یا ۸ تیم در کورس قهرمانی قرار می‌گیرند؛ و این هم منوط به این می‌شود که تیم‌ها از لحاظ اقتصادی تامین باشند.

لیگ ما باید در حد و اندازه سومی جهان باشد

احسانی مدیرعامل تیم شاهین کرمانشاه درباره لیگ برتر گفت: امیدوارم که لیگ برتر در فصل بعد نسبت به فصول گذشته از کیفیت بهتری برخوردار باشد و در کنار تنوعی که وجود دارد ما شاهد تحول در لیگ برتر کشورمان باشیم. تیم ملی فوتسال کشورمان که در رده سوم جهان قراردارد امیدواریم که لیگ ما هم در حد و اندازه سومی جهان باشد.


بیشتر بخوانید:

شمس: اطلاعات انصاری‌فرد برای ۱۰ سال پیش است/ ساکت برای فوتسال تصمیم گیری می‌کند

احسانی: تیم را با بازیکنان بومی به لیگ برتر رساندیم/ در حال مذاکره با مربیان بزرگ هستیم

آقای گل فوتسال ایران به مس سونگون نزدیک شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.