آنروا: خطر گرسنگی بیش از یک میلیون نفر را در غزه تهدید می‌کند

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد به منظور کمک غذایی به ساکنان غزه به منابع مالی بیشتر نیاز دارد و در غیر این صورت حدود یک میلیون نفر با خطر گرسنگی روبه‌رو خواهند شد.

آنروا: خطر گرسنگی بیش از یک میلیون نفر را در غزه تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، طبق بیانیه‌ای که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان ملل متحد منتشر شد آنروا به کمک مالی ۶۰ میلیون دلاری نیاز دارد و در غیر این صورت یک میلیون نفر در غزه با خطر محروم شدن از غذای کافی در ماه ژوئن رو به رو خواهند بود.

در این بیانیه آمده است آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه بدون کمک مالی برای تغذیه بیش از نیمی از ساکنان غزه که در فقر به سر می‌برند، با مشکل رو به رو خواهد بود.

در غزه در سال ۲۰۰۰ حدود ۸۰ هزار آواره فلسطینی از آنروا کمک دریافت می‌کردند. با گذشت ۱۹ سال بیش از یک میلیون نفر به کمک غذایی فوری نیاز دارند و بدون این کمک‌ها نمی‌توانند زندگی کنند.

ماتیاس اشمال، مسئول عملیات آنروا در نواز غزه می‌گوید شمار افراد نیازمند به کمک در این مدت به دلیل محاصره غزه و پیامد فاجعه بار آن بر اقتصاد این منطقه، جنگ‌های مکرر که مناطق گوناگون و زیرساخت‌های دولتی را تخریب کرد و همچنین بحران سیاسی کنونی فلسطین ۱۰ برابر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار