افزایش ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام از آمادگی جهت برقراری ارتباط و توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های کشور افغانستان خبر داد و گفت: استقبال دانشجویان خارجی از این دانشگاه افزایش یافته است.

افزایش ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد علی‌اکبری در دیدار با جمعی از دانشجویان افغانی دانشگاه ایلام گفت: در این دانشگاه هیچ فعالیت و رویدادی اتفاقی نیست، بلکه تمام امور بر اساس برنامه مدون در حال انجام است.

وی افزود: از آنجا که یک از اهداف اصلی ما تحقق دانشگاه تمام عیار بوده است، پذیرش دانشجوی خارجی در دستور کار قرار گرفت و علیرغم اینکه خیلی‌ها باور نداشتند، با اهتمام و برنامه ریزی انجام شده در سال ۱۳۹۵ اولین دوره پذیرش دانشجویان خارجی انجام گرفت.

علی اکبری از استقبال روزافزون دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه ایلام خبر داد و یادآور شد: تلاش ما بر این است که در حوزه‌های رفاهی، آموزشی، ورزشی و فوق برنامه خدمات مناسبی به دانشجویان خارجی ارائه گردد و این عزیزن دانشگاه ایلام را خانه دوم خود بدانند.

وی، مشترکات متعدد دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دو ملت ایران و افغانستان را زمینه ساز توسعه همکاری‌های دوجانبه عنوان کرد و گفت: باید با توسعه همکاری‌های دوجانبه و از جمله توسعه همکاری‌های علمی، بصورت مشترک برای رسیدن به توسعه پایدار گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اساتید خانم مطرح دانشگاه کابل از فارغ التحصیلان دانشگاه ایلام است، تصریح کرد: همه دانشجویان افغان باید با جدیت در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی تلاش نمایید و با کسب تجربه، ضمن کسب مدارج بالای علمی و خدمت خالصانه به ملت افغانستان، سفیران شایسته‌ای برای دانشگاه ایلام باشند.

وی از آمادگی دانشگاه ایلام برای برقراری ارتباط و توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های کشور افغانستان خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه با جدیت تمام از این امر استقبال می‌کند.

 

انتهای پیام/اس

افزایش استقبال دانشجویان خارجی از دانشگاه ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.