عذرخواهی توییتر برای انتشار اطلاعات موقعیت مکانی کاربران IOS

توییتر ساعاتی پیش به طور رسمی از کابران سیستم عامل IOS به دلیل باگ امنیتی ایجادشده در این شبکه اجتماعی عذرخواهی کرد.

عذرخواهی توییتر از باگ امنیتی ایجاد شده در این نرم افزاربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از افشای باگ امنیتی توییتر که موجب انتشار اطلاعات موقعیت مکانی تعدادی از کاربران سیستم‌عامل IOS شده بود، مسئولان این شبکه اجتماعی با تایید این موضوع با تلاش فراوان مشکل را برطرف کردند. حال توییتر با انتشار پستی در حساب رسمی خود در همین شبکه اجتماعی از تمامی کاربران به خصوص کاربران سیستم عامل IOS عذرخواهی کرد.


بیشتر بخوانید: انتشار اطلاعات مکانی کاربران IOS در توییتر


گفتنی است؛ به تازگی تعداد تقریباً زیادی از کاربران سیستم عامل IOS پس از ورود به توییتر و دریافت پیام‌‌هایی عجیب احساس کردند کاربران دیگر از موقعیت مکانی او اطلاع دارند. پس از گسترش ابعاد این مشکل و بررسی‌های دقیق‌تر از سوی سازمان‌های امنیتی مشخص شد اطلاعات مکانی کاربران IOS در فضای مجازی منتشر شده و در اختیار سایر کاربران قرار گرفته است.

شدت بحران ایجادشده در حدی بود که مدیران توییتر به سرعت به آن واکنش نشان دادند. آن‌ها در ابتدا این گونه مسائل را تنها برای ضربه زدن به اعتبار توییتر می‌دانستند ولی پس از بررسی شواهد موجود با قبول باگ امنیتی ایجادشده، به سرعت در صدد مقابله و حل مشکل برآمدند. توییتر هرگونه دخالت خارجی در مشکل به وجودآمده را رد کرد و توانست در مدت چند ساعت باگ ایجادشده را برطرف کند.

داده‌های ارسال‌شده از موقعیت مکانی همه کاربران با هم یکسان نبوده و در برخی از آن‌ها تنها اطلاعات شهر محل سکونت کاربر وجود دارد ولی در برخی دیگر این اطلاعات تا پلاک و شماره واحد کاربر نیز وجود دارد. هرچند مدیران توییتر به طور رسمی عذرخواهی خود را اعلام کردند ولی برخی از کاربران ضمن ابراز تاسف از این مشکل گفتند: با اینکه توییتر از انتشار بیشتر اطلاعات خصوصی کاربران IOS جلوگیری کرد ولی تکلیف آن دسته از افراد که در معرض خطر قرار گرفته‌اند و حریم خصوصی آن‌ها با انتشار موقعیت مکانیشان شکسته شده است، چه می‌شود؟

در ادامه تصویری از پست منتشرشده توسط توییتر برای عذرخواهی از کاربران سیستم عامل IOS را مشاهده می‌کنید.

عذرخواهی رسمی توییتر به دلیل انتشار اطلاعات موقعیت مکانی کاربران


بیشتر بخوانید: توییتر دروغگویی را رواج می‌دهد!


انتهای پیام/

توییتر بابت باگ امنیتی این شده در این شبکه اجتماعی عذرخواعی کرد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.