استاندار قم مطرح کرد؛

حمایت بیشتر از کارآفرینان در استان قم

سرمست با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رونق و پویایی اقتصادی در استان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان موظف به حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان می‌باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛  بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه بازدید از پروژه‌های کمیته امداد قم در روستای خورآباد از توابع بخش کهک قم در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: حمایت از طرح‌های کارآفرینی از اولویت‌های اصلی استان است.

وی در ادامه عنوان کرد: تعاونی‌های درودگری در تأمین مواد اولیه واحد‌های مربوط به صنایع چوبی فعال خواهد شد، تأمین مواد اولیه به‌صورت انفرادی توسط فعالان این بخش با مشکل جدی همراه است.

استاندار قم با اشاره به برخی از مشکلات واحد‌های مرتبط با تولید صنایع چوبی تأکید کرد: بستر‌های بازاریابی و فروش محصولات چوبی با همکاری سازمان‌های متولی در قم ایجاد می‌شود.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طرح «هر روستا یک طرح» برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح روستا‌های استان دنبال می‌شود، تولیدات مربوط به درودگری مزیت نسبی روستای خورآباد بوده که لازم است تا در ناحیه صنعتی این روستا زیرساخت‌های لازم بهبود وضعیت آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد قم نیز گفت: توانمندی سازی خانواده‌ها و خروج از چتر حمایتی کمیته امداد از رویکرد‌های اصلی این نهاد حمایتی در استان است.

اکبر میرشکار ادامه داد: مهارت‌آموزی و ارائه تسهیلات کارآفرینی متناسب با رشته‌های آموزشی در کمیته امداد قم دنبال می‌شود، سال ۹۷ بیش از ۱۴۰۰ شغل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی در قم ایجادشده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز راهبری شغلی کمیته امداد گفت: این مرکز توسط بخش خصوصی ایجاد و در جهت ارائه مشاوره شغلی قبل از اجرای طرح و همچنین مهارت‌آموزی و نظارت بعد از اجرای طرح مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از ایجاد این مرکز پایدارسازی اشتغال مددجویان است، سال ۹۸، طرح توسعه هر روستا با یک فعالیت خاص اقتصادی با تأکید استاندار قم دنبال خواهد شد.

میرشکار در ادامه بیان کرد: هر کارگاه اقتصادی و تولیدی که مددجوی کمیته امداد را به کار گیرد می‌تواند از تسهیلات دوساله پرداخت کامل هزینه بیمه تأمین اجتماعی فرد مورد نظر و یا ارائه وام ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر نیروی این نهاد حمایتی بهره‌مند شود.

انتهای پیام /الف

کارآفرینان در استان قم باید حمایت شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.