واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک علیه آبله

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی هرمزگان از آغاز طرح واکسیناسیون بهاره بیماری آبله بزی دراستان خبر داد.

حمید خامه چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی هرمزگان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،گفت: طرح واکسیناسیون بهاره بیماری آبله بزی دراستان آغاز شد.

وی افزود:پیش بینی می‌شود در اجرای این طرح ۸۰۰ هزار نوبت راس گوسفند و بز علیه بیماری‌های آبله گوسفندی و آبله بزی بصورت صد در صد رایگان واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی هرمزگان گفت: هزینه طرح مذکور از محل اعتبارات اداره کل دامپزشکی استان تامین خواهد شد.

حمید خامه چی افزود:واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی در طی چند مرحله سالانه به‌صورت رایگان با همکاری اکیپ‌های بخش دولتی و غیر دولتی انجام می‌شود.

وی گفت:پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام، بیشترین و مهم‌ترین جایگاه را در اقدامات سالانه دامپزشکی دارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی هرمزگان افزود: واکسیناسیون باعث ایجاد سطح ایمنی مناسب در دام می‌شود و در مواجهه دام با عامل بیماری احتمال ابتلا به بیماری را بسیار کاهش می‌دهد.
حمید خامه چی گفت: آبله یکی از بیماری‌های مسری بین دام‌های سبک گوسفند و بز است که می‌تواند موجب تلفات و خسارت اقتصادی فراوانی در این گروه از دام‌ها شود

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان انجام سریع و به موقع عملیات در دستور کار ادارات دامپزشکی استان قرار داردو پیشگیری از شیوع این نوع بیماری‌ها در سطح گسترده مستلزم همکاری بیشتر دامداران روستایی است.
انتهای پیام/ر

واکسیناسیون دام‌های سبک علیه آبله بزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.