به آثار تاریخی، تاسیسات گردشگری و زیرساخت‌های صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : وقوع سیل در فروردین امسال در مجموع ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به آثار تاریخی، تاسیسات گردشگری و زیرساخت‌های صنایع دستی خسارت وارد کرد .

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : تمام خسارات بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مستندات به سازمان میراث فرهنگی کشور و ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این میزان خسارت توسط کارشناسان میراث فرهنگی و به صورت واقعی برآورد شده است، از مسئولان ملی و استانی خواست خسارات وارد شده را به این مجموعه اختصاص دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در ادامه به خسارات وارد شده در زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه در مجموع ۱۸ میلیارد تومان خسارت به آثار تاریخی، تاسیسات و مسیر‌های گردشگری وارد شد، اما ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به میراث فرهنگی اختصاص دادند که سهم ناچیزی است.

قادری با بیان اینکه مسیر‌ها و تاسیسات گردشگری و آثار تاریخی در زلزله آسیب‌های جدی دیده است، گفت: در حادثه زلزله آثار شاخصی مانند زیج منیژه، سراب پیران سرپل ذهاب، سراب مورت گیلانغرب، سراب شالان، چشمه ریزه و سراب‌های اسلام آبادغرب و کرندغرب آسیب زیادی دیده است.

وی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی برای بازسازی، نوسازی و احیای واحد‌های آسیب دیده نیاز جدی به اعتبارات دارد از مسئولان خواست نسبت به اختصاص این اعتبارات تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام/د

تمام خسارات بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار