دبیر شورای تأمین مسکن قم مطرح کرد؛

چهار قطعه زمین برای احداث و تولید مسکن در قم اختصاص یافت

صبوری گفت: در قالب نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری واحد‌های مسکونی جدید احداث خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ حسن صبوری دبیر شورای تأمین مسکن قم در اولین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم در سال جاری که با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مسکن مهر استان، گفت: تعداد ۴۳ هزار و ۵۰۴ تعهد استان قم در خصوص احداث مساکن مهر بوده است که ۲۸۴ واحد باقی مانده آن تا شهریور ماه به اتمام می‌رسد و امیدواریم شاهد برگزاری جشن اختتام مسکن مهر استان باشیم.

وی با بیان این که ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد تعهد مسکن مهر قم در شهر‌های بالای ۲۵ هزار تن جمعیت بود، توضیح داد: در مجموع ۸۸۴ واحد باقی مانده طرح مسکن مهر استان حدود ۶۰۰ واحد آن با وجود تکمیل شدن، به دلیل مشکل قضایی جزو آمار طرح‌های تکمیل شده قرار نمی‌گیرد.

دبیر شورای تامین استان قم ابراز کرد: دو هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی تعهد قم در شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت بود که به غیر از شهر سلفچگان که ۲۰۰ واحد آن فاقد متقاضی است، ظرفیت مسکن مهر در سایر شهر‌های تابعه استان کامل شده است.

صبوری گفت: بیش از ۸ هزار واحد مسکن مهر به صورت خود مالکین در شهر قم تعریف شد که تا کنون ۵ هزار و ۲۱۷ واحد در قالب ۶۵ تعاونی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: ۲۰ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مهر به صورت اجاره نامه ۹۹ ساله و پنج ساله در قالب ۱۸۷ تعاونی و نیز ۳ هزار و ۹۵۴ واحد در قالب تسهیلات بافت فرسوده در قم احداث شده است.

وی از اجرای پروژه‌ها و طرح‌های روبنایی مسکن مهر قم در منطقه پردیسان گفت و افزود: ۱۷ مدرسه، ۲ کلانتری، ۹ مسجد و ۳ مرکز درمانی مورد نیاز این منطقه بوده که تا کنون ۱۷ مدرسه، یک کلانتری، ۷ مسجد و یک مرکز درمانی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه وشهرسازی قم با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۵۲۵ فقره دفترچه اقساط در استان صادر شده است اظهار داشت: برای ۱۸ هزار واحد مسکن مهر استان، اسناد مالکیت صادر شده است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قم با اشاره به مهمترین چالش‌های مسکن مهر استان گفت: مشکل ساز و کار تعاونی ها، عدم نصب آسانسور، عدم اخذ پایان کار و عدم نسب تجهیزات اطفاء حریق از جمله مشکلاتی است که همچنان این واحد‌های مسکونی با آن مواجه هستند.

صبوری، شبکه فاضلاب را بزرگترین مشکل پردیسان دانست و گفت: با وجود اشکالاتی که به جانمایی مسکن مهر قم وارد است، ولی می‌توان در مجموع جانمایی مسکن مهر قم در منطقه پردیسان را مناسب دانست، چراکه زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان این که چهار قطعه زمین برای ایجاد طرح‌های مسکن در استان شناسایی شده است گفت: ۳۷ هکتار مقابل دانشگاه آزاد، ۸۰ هکتار در شهرک قدس و ۲ قطعه زمین ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری در منطقه پردیسان برای احداث مسکن جدید در قم شناسایی شده و آماده سازی آن در دستور کار است.

انتهای پیام/الف

اختصاص چهار قطعه زمین برای احداث و تولید مسکن در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار