تولید بیش از ۹ میلیون قطعه مرغ در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مرغداری‌های استان اردبیل ظرفیت تولید بیش از ۹ میلیون قطعه مرغ در هر دوره پرورش را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران گفت: استان اردبیل یکی از مناطق مهم دامپروری کشور است و دامداری از قدیم الایام مرسوم و حرفه اصلی مردم بوده و در حال حاضر نیز دراقتصاد منطقه نقش موثری ایفاد می‌کند.

وی افزود: در استان اردبیل تعداد ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۵۹ واحد دامی و تعداد ۴۸۰ مرغداری با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره و پرورش داده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: وجود دامداران و مرغداران با تجربه در استان و امکانات بالقوه خدادادی و مراتع سرسبز و دشت حاصل خیز مغان و عشایر ایل شاهسون و گوسفند نژاد مغانی و شتر دوکوهان از پتانسیل‌های استان در جهت تولید گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های لبنی استان اردبیل است.

اژدری تعداد واحد گاوشیری را ۹۸ واحد به ظرفیت ۲۹ هزار و ۲۱۸ راس، تعداد واحد پروار بندی گوساله ۳۷۳ واحد به ظرفیت ۵۵ هزار و ۵۳۴ راس، پروار بندی بره ۱۱۴ واحد به ظرفیت ۴۴ هزار و ۷۵ راس و گوسفند داشتی را ۹ واحد به ظرفیت ۶ هزار و ۲۷۰ راس عنوان کرد.

وی افزود: رویکرد ما حمایت از واحد‌های تولیدی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی و افزایش توان اقتصادی بهره برداران است و تمامی سعی و اهتمام خود را در سال مزین به حمایت از رونق تولید بکار خواهیم بست تا روز به روز شاهد رشد و شکوفایی بخش دامداری در استان باشیم.

انتهای پیام/ح

پتانسیل‌ اردبیل در جهت تولید گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های لبنی

برچسب ها: کشاورزی ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.