افزایش توان تسهیلات‌دهی بانکی در خراسان رضوی به ۱۵۰ هزار میلیارد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توان پرداخت تسهیلات بانک‌های این استان به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن مونسان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در نشست فعالان اقتصادی کاشمر گفت: اگرچه مسایل و مشکلات زیادی امروز در بخش تولید وجود دارد، اما واقعیت امر این است که بتوانیم حتی یک قدم رو به جلو برای رفع این مشکلات برداریم.

وی با اشاره به اینکه امکان حرکت برای عبور از مشکلات و رفع مسایل و معضلات وجود دارد، تصریح کرد: اگر انتظار داشته باشیم تمام مسایل و مشکلات یک روزه و یک شبه حل شود طبیعتا دور از انتظار است، ولی باید با باور قلبی تلاش و پیگیری کنیم، چراکه کشور متعلق به خودمان است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: اگر چه در این شورا تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی و هماهنگی بتوانیم شرایط و زمینه را برای ارائه خدمت مطلوب‌تر فراهم کنیم، اما حق مداخله در امور اجرایی بانک‌ها را نداریم.

مونسان با بیان اینکه نیاز نقدینگی واحد‌های تولیدی براساس تورم و مشکلات اقتصادی افزایش یافته است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توان پرداخت تسهیلات بانک‌های خراسان رضوی به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته تا به متقاضیان واجد شرایط در بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: امروز در بحث تأمین منابع مشکلی نداریم، اما با آسیب‌شناسی که صورت گرفته، اعتقاد ما بر این است که امروز موانع، بیشتر مانع رونق تولید می‌شوند تا منابع.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ مورد موانع اساسی، حیاتی و کلیدی در شبکه بانکی احصا شده است، گفت: اگر تنها بخواهیم ضوابط و قوانین الزام‌آور نسبت مالکانه برای واحد‌های تولیدی را در نظر بگیریم، بعید می‌دانم ۹۹ درصد واحد‌های اقتصادی این استاندارد را داشته باشند.

مونسان با تأکید بر اینکه در خراسان رضوی بانک‌ها با مشکل مطالبات معوق روبه‌رو هستند، افزود: اگر پولی که تزریق می‌شود، برگشت داده نشود، قطعا بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات قدرتی ندارند.

انتهای خبر//ح. ص

افزایش توان تسهیلات‌دهی بانکی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.