آیت‌الله رجبعلی رضازاده؛

قرآن مجید بر مبارزه با کم‌فروشی به صورت جدی تأکیدکرده است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در قرآن مجید مکرر بر روی مسئله مبارزه با کم‌فروشی و تقلب در وزن و پیمانه تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت‌الله رضازاده عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بازدید از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت:در قرآن مجید مکرر بر روی مسئله مبارزه با کم‌فروشی و تقلب در وزن و پیمانه تأکید شده است؛ خداوند متعال در آیه یک تا چهار سوره مطففین می‌گوید: «وای بر کم‌فروشان! آن‌ها که به هنگام خرید، حق خود را به‌طور کامل می‌گیرند، و به هنگام فروش از کیل و وزن کم می‌گذارند، آیا آن‌ها گمان نمی‌کنند که در روز عظیمی برانگیخته خواهند شد، روز رستاخیز در دادگاه عدل خدا...»

وی افزود: گران‌فروشی یکی از آفت‌های کسب روزی حلال است که ممکن است بسیاری از اهل بازار خواسته یا ناخواسته به آن مبتلا شوند. برای نمونه استادی که قرار است ۴ ساعت تدریس کند اگر سه ساعت درس بدهد جزء مطففین است؛ اگر در عمل و رفتارمان کوتاهی کنیم از جمله مطففین هستیم.

وی با بیان اینکه «ویل للمطففین» در مورد مردم مدینه نازل شده است، تصریح کرد: نقل شده است که اهل مدینه از خبیث‌ترین مردم از لحاظ کم‌فروشى با «کیل و وزن» بوده‌اند تا اینکه این آیه نازل شد و آن‌ها بعد از نزول آیه وضع کیل و وزن خویش را اصلاح کردند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: بنیاد بیش از ۳۵ سال فعالیت خود، توانسته بیش از دوهزار عنوان در ۴ هزار جلد کتاب را تولید و روانه بازار نشر کند.

وی افزود: ۹ گروه پژوهشی اعم از مطالعات قرآنی، فقه و اصول، حدیث پژوهی، کلام و اندیشه اسلامی، فرهنگ و سیره رضوی، سادات و مفاخر اسلامی، احیا تراث، اخلاق و تربیت و انقلاب و تمدن نوین اسلامی در این مرکز فعال بوده و به کار‌های پژوهشی مشغول هستند.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این مرکز با استادانی از فضلای حوزه و دانشگاه در مشهد و غیر مشهد در ارتباط است و افزون بر انتشار آثار، برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌های علمی مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام// ز.‌ی


بازدید آیت‌الله رضازاده از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.