در نامه‌ای به سازمان ملل؛

دمشق: بازپس‌گیری جولان حق ابدی سوریه است

دمشق با ارسال نامه‌هایی جداگانه‌ به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان بار دیگر تاکید کرد منطقه جولان اشغالی بخش جدایی‌ناپذیر از خاک سوریه است.

­دمشق: بازپس‌گیری جولان حق ابدی سوریه استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی جداگانه‌ به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان اعلام کرد دمشق بار دیگر تاکید می‌کند که منطقه جولان اشغالی، بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است.

در ادامه این نامه‌ها آمده است: دمشق با همه امکانات در اختیار برای بازگرداندن آن تلاش می‌کند زیرا این مسئله را حق ابدی خود می‌داند و گذشت زمان در آن تاثیری نخواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس اعلام کرد واشنگتن حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی‌های جولان اشغالی به رسمیت می‌شناسد. این اقدام ترامپ درست پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.

اقدام مذکور در حالی صورت گرفت که بلندی‌های جولان اشغالی از سوی سازمان ملل و تمامی کشور‌های جهان بخشی از خاک سوریه به حساب می‌آید. رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان را در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد؛ اقدامی که هیچگاه از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته نشد. هر چند این اقدام ترامپ با تمجید از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه شد، اما موج گسترده‌ای از مخالفت‌های بین المللی را در پی داشت.

سوریه تصمیم جنجالی رئیس جمهور آمریکا در خصوص جولان اشغالی را نقض حق حاکمیت این کشور و حمله به تمامیت ارضی خود دانست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار