گزارش/

راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات/ پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار

با همکاری فرمانداری شهرستان شمیرانات گشت نظارت بر بازار این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گشت تعزیرات شهرستان شمیرانات به منظور رسیدگی به وضعیت بازار، نظارت و رسیدگی به عرضه محصولات با قیمت مصوب برای شهروندان به همراهی اداره کل بازرسی فرماندهی شمیرانات، کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره اماکن، سازمان بهداشت و دامپزشکی و اتاق اصناف این شهرستان فعالیت خود را به صورت میدانی آغاز کرد.

در ابتدای این گشت به سراغ یک مرکز عرضه محصولات لبنی رفتیم، در بررسی‌های بازرسان این گشت مشخص شد که در این فروشگاه علاوه بر محصولات لبنی اقلام دیگری اعم از زولبیا و بامیه فاسد، انواع آبغوره و آب میوه‌هایی که مشخص نیست که چگونه تهیه شده است توسط متصدی فروشگاه به مشتریان عرضه شده است.

علاوه بر این موضوعات مورد تخلف دیگری نیز در این واحد صنفی مشاهده شده که در نهایت با نظر نماینده سازمان بهداشت و تعزیرات و بازرسان سازمان تعزیرات شهرستان شمیرانات حکم به پلمپ این واحد صنفی صادر شد.

راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات/ پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار شمیران

در ادامه به سراغ یکی از فروشگاه‌های پخش عمده محصولات غذایی، بهداشتی این شهرستان رفتیم که پس از بررسی موضوعات مختلف در این فروشگاه مشخص شد که در این مرکز در بخش فروش گوشت مرغ تخلف گران فروشی از سوی متصدیان فروشگاه در حال انجام است، همچنین عرضه برخی از اقلام که در گذشته اخطار‌هایی مبنی بر غیر بهداشتی بودن مواد به کار رفتهدر تولید آن به تمام فروشگاه‌های سطح شهر تهران بزرگ توسط نمایندگان سازمان بهداشت ابلاغ شده بود نیز در حال انجام بود که نماینده سازمان بهداشت در حضور دیگر بازرسان حاضر در این گشت اقدام به امحا این محصولات کرد و در پایان نیز متصدی این فروشگاه به دلیل ارتکاب تخلفات گرانفروشی، عرضه محصولات غیر بهداشتی محکوم به پرداخت جریمه نقدی شدند.

راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات/ پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار شمیران

در ادامه این گشت به سراغ یکی دیگر از فروشگاه‎های عرضه محصولات غذایی رفتیم که تنها تخلفی که در این واحد صنفی در حال انجام بود، تخلف گران فروشی روغن‌های مایع بود که با بررسی فاکتور‌های فروش این محصول مشخص شد که این روغن‌ها از سوی شرکت مورد نظر با قیمت بیش از نرخ مصوب به کسبه عرضه شده است و با توجه به خرید این محصول توسط متصدی فروشگاه وی با اعمال سود ۱۰ درصدی روغن‌های مایع را به مشتریان خود عرضه می‌کند.


بیشتر بخوانید: نظارت بر بازار در آستانه ماه رمضان/عرضه ۲۵ هزار تن مرغ و ۵ هزارتن گوشت قرمز برای تنظیم بازار


 به دو فروشگاه عرضه شکر، برنج و گوشت مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازاری نیز برخورد کردیم که در این دو فروشگاه شکر با قیمت ۳۵ هزار ریال، برنج با قیمت ۴۵ هزار ریال و گوشت مرغ با قیمت ۱۱۵ هزار ریال نیز به شهروندان عرضه می‌شد.

در مسیر نظارت بر فروشگاه‌های شهرستان شمیرانات به سراغ یکی از تره بار‌های این شهرستان رفتیم که در ابتدا موضوعی که نظر کارشناسان را به سمت خود جلب کرد عرضه محصولاتی غیر از میوه و صیفی جات در این تره با ر بود، محصولاتی مانند آب میوه، عسل، آب لیمو و آبغوره دست ساز و همچنین فروش برخی اقلام مانند سیب زمینی و پیاز با قیمت بیش از نرخ مصوب بود.

راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات/ پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار شمیران

بازرسان حاضر در این گشت درباره فعالیت متصدیان این مرکز میوه و تره بار به اعمال جریمه نقدی و اخطار کتبی به مسیولان فروشگاه بسنده کردند و با اعلام اینکه در صورت تکرار موارد تخلفی حکم به پلمپ این واحد صادر خواهد شد، برگه اخطار جریمه نقدی  تسلیم متصدی این مرکز میوه و تره بار شد.

راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات/ پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار شمیران

در پایان این گشت محمد رضا علی اکبری رئیس اداره بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی فرمانداری شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حسب دستور استاندار تهران و فرماندار شهرستان شمیرانات مبنی بر ضرورت اجرای ستاد تنظیم بازار و کنترل نحوه عرضه کالا‌های پرمصرف در ماه مبارک رمضان و ارائه خدمات مرتبط با این ماه، با تشکیل گشت مشترکی با محوریت فرمانداری شهرستان شمیرانات و دیگر دستگاه‌های نظارتی این شهرستان به بررسی و نظارت بر بازار شمیرانات پرداختیم.

وی افزود: اقلامی از سوی ستاد تنظیم بازار برای شهرستان شمیرانات تخصیص داده شده است که این اقلام از قبیل ۱۶۰ تن برنج برای سبد کالای خانوار، ۲۲ تن و ۱۱ تن هم در دو مرحله در رسته اصناف و قنادان به این شهرستان تخصیص داده شده است.

علی اکبری تصریح کرد: بازرسی‌های ما با رویکرد پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی است و هدف ما ایجاد اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ «رونق تولید» افزود: گشت‌ها در راستای تحقق این شعار در حال انجام است.

راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات/ پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار شمیران

رئیس اداره بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی فرمانداری شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: سامانه ارتباط مردمی ۲۷۲۷ فرمانداری شهرستان شمیرانات و همچنین سامانه پیامکی ۲۰۰۰۲۷۲۷ در فرمانداری آماده دریافت تمام شکایات و گزارشات درباره کوتاهی احتمالی نهاد‌ها و دستگاه‌های نظارتی در این شهرستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار