در نشست خبری ستاد‌ ‌امر به ‌معروف ‌و ‌نهی از ‌منکر ‌مطرح شد؛

تاکید مردم بر امر به معروف و نهی از منکر مسئولان / کمبود آب در شهر‌های جنوبی کشور، مهم‌ترین ضعف مدیریتی است

نشست ستاد‌ ‌امر به ‌معروف ‌و ‌نهی از ‌منکر ‌در شبستان ‌امام خمینی (ره ‌) در غرفه ‌ستاد ‌امر‌ به‌معروف‌ونهی ‌از ‌منکر ‌نمایشگاه ‌قرآن ‌برگزار ‌شد.

نشست خبری ستاد امربه معروف و نهی از منکر در نمایشگاه قرآن برگزار شدبه ‌گزارش ‌خبرنگار ‌حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ستاد‌ ‌امر به ‌معروف ‌و ‌نهی از ‌منکر ‌در شبستان ‌امام خمینی (ره ‌) در غرفه ‌ستاد ‌امر‌ به‌معروف‌ونهی ‌از ‌منکر ‌نمایشگاه ‌قرآن  ‌برگزار ‌شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله میرزایی‌معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به رویکردهای‌جدید این ستاد اظهار کرد: مهم‌ترین بحث جامعه امروز ما فضاسازی در اداره‌هاست تا مردم٬کارمندان و مسئولان بتوانند خیلی راحت امر به معروف و نهی از منکر کنند و مانعی بر سر راه آن‌ها نباشد.

وی با اشاره به اینکه برای این امر پشتیبان‌هایی درنظر گرفته‌شده‌است تا موانع پیش روی آمران بر داشته شود٬افزود:‌معاونت‌های فرهنگی هر نهاد و سازمانی مسئولیت پشتیبان آمران خواهند‌شد‌تا مردم و کارمندان بتوانند به راحتی به مسئولان امر به معروف و نهی از منکر کنند.

این مقام مسول تصریح کرد: در فضاسازی جدید بستر‌های مناسب برای چهارمحور امربه معروف و نهی از منکر شامل مردم به مردم ٬‌مردم به مسولان و کارمندان٬کارمند به مردم٬ کارمندان و مسولان و مسول به مردم ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی ضمن تاکید بر اینکه عمده مشکلات امروز در جامعه بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر نسبت به کارمندان و مسولان است ٬بیان کرد:در بیشتر مواقع با وجود ضعف مدیریتی‌در حوزه‌های مختلف آمری اجازه انجام این واجب را ندارد و ریشه اصلی بسیاری از مشکلات همین امر است‌تا زمانی که‌این معضل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی رفع نشود این روند ادامه‌نخواهد داشت.
وی با اشاره به نمونه‌هایی از ضعف مدیریتی در برخی از حوزه‌ها عنوان کرد:مهم‌ترین ضعف مدیریتی کمبود آب در شهر‌های جنوبی کشور است که یکی از عمده دلایل آن بی توجهی به طرح آمایش سرزمین است؛ کشت‌محصولات‌کشاورزی‌در مناطقی که با بحران بی آبی مواجه‌است خود ستم بزرگی به‌ساکنان این مناطق است
این مقام مسول ادامه داد:امروز در جامعه ما فقر اقتصادی به آنجایی رسیده است که مردم در برخی مناطق عابربانک‌های خود را در اختیار نانوایان قرار میدهند تا ماه به ماه هنگام واریز یارانه شارژ شود تا بتواند قرض خود را ادا کنند. این معضل از مهمترین مباحثی است که باید امر به معروف و نهی از منکر شود.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با اشاره به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فضاسازی در اداره ها٬تلفیق‌رسانه‌و فرهنگ سازی و آموزش٬ایجاد اداره‌های آموزش امر به‌معروف و نهی از منکر٬محتواسازی و تلفیق آموزش و فرهنگی و هنری با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری جشنواره‌های مختص امر به معروف و نهی از منکر از طرح‌های اجرایی در سال ۹۸ است.
وی افزود:‌فعالیت جشنواره‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر بعد از ماه مبارک رمضان با انتشار فراخوان در چهارفصل مختلف در هر سال و بامحور‌های تخصصی با ارائه آثار هنری آغاز خواهدشد.
این مقام مسول با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تخصصی کردن رویکرد نهاد‌های امر به معروف و نهی از منکر است٬‌اظهارکرد: تخصصی سازی معاونت اجتماعی٬فرهنگی و آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های آتی است.
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: در نظر سنجی‌ها و بررسی‌های انجام شده؛ ۷۴درصد مردم معتقدند که باید مسولان امر به معروف و نهی از منکر شود و تنها ۱۹ درصد موافق امر به معروف و نهی از منکر مردم هستند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محوریت‌های اصلی ما در سال‌های آینده حمایت تمام معنا و پشتیبانی از آمران به معروف و نهی از منکر وایجاد فضا‌های مناسب با حمایت کامل و همراه‌بودن با آنهاست٬‌افزود:جامعه ما باید به‌آنجایی برسد که آمران آزادی کافی برای این امر داشته‌باشند و برای عموم آ زاد باشد؛ دین‌اسلام‌بر‌هر مسلمانی این امر را واجب دانسته‌است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های سال ۹۸پیش بینی شده که ثبت نام آمران آسان‌گرفته شود تا شاهد استقبال عموم مردم باشیم؛ درهنگام ارائه مدارک به تخصصی سازی توجه بیشتری می‌شود و در حقیقت سختگیری‌ها در آن‌زمان‌است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار