برگزاری نشست قرارگاه نوسازی مناطق سیل زده

هم اکنون سومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،هم اکنون سومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان به ریاست غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی استان و با حضور تابش، رییس بنیاد مسکن کشور، کیامرث حاجی زاده، جانشین قراگاه بازسازی و نوسازی، روسای کمیته‌های قرارگاه، و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری خوزستان در حال برگزاری است.

کیامرث حاجی زاده بیان داشت: در خصوص روستاهای واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها مباحثی مطرح شد که این مسئله همچنان ادامه دارد و بنا شد سازمان آب و برق خوزستان تا یکشنبه هفته آینده وضعیت مشخص شده آنها را تحویل کمیته بازسازی بدهد.

وی افزود: تا کنون تعداد ۳۷۹ مورد در سامانه سجاد (سامانه امداد و بازسازی دولت) ثبت شده است که باید سرعت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: خسارت‌ها باید به طور جامع برای همه مناطق سیل زده در نظر گرفته شوند و پرداخت خسارات باید به طور جامع دیده شوند و سیل در بخش‌های شمال و شمال شرق خوزستان در روستاهای شوش، اندیمشک، باغملک، اندیکا، دهدز، ایذه و غیره خسارت‌هایی برجای گذاشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد : تاکنون ۱۱ شهر ،۲۴۷ روستا، ۱۴ هزار و ۸۳۹ واحد مسکونی شامل دو هزار و ۷۵۲ احداثی و ۱۱ هزار و ۹۲ تعمیری و ۷۳و احد تجاری ارزیابی شده  و در بخش تخلیه آب و ساماندهی اراضی کشاورزی در شوش خوب بوده است و این کار در بسیاری از نقاط در حال انجام است.

انتهای پیام/م

توجه به مشکلات سیل زدگان خوزستان

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.